nugde

Բնապահպանական վարքագծի ձևավորումը Հյուսիսային Եվրոպայի երկրներում

Բնապահպանական տարատեսակ հիմնախնդիրները, մասնավորապես՝ գլոբալ տաքացումը, քաղաքներում օդի աղտոտումը, ջրի պակասը, կենսաբազմազանության կորուստը և այլն, սպառնալիք են շրջակա միջավայրի կայունության համար: Այս խնդիրներից շատերը մարդածին գործոնի արդյունք են և, հետևաբար, դրանք հնարավոր է լուծել` փոխելով մարդկանց համապատասխան վարքագիծը:

 

Մարդկանց վարքագծի վրա կարելի է ազդել «հրելու» միջոցով, որի էությունն է մարդկանց որոշակի քայլերի «հրելը», այսինքն` որոշ կառուցակարգերի միջոցով նրանց ուղղորդել կայացնելու կոնկրետ որոշումներ` չզրկելով ընտրության ազատությունից:

 

«Հրելու» տարբեր ձևեր փոփոխում են մարդկանց վարքագիծը կանխատեսվող ուղղությամբ առանց ընտրության սահմանափակության կամ տնտեսական խթանների էական փոփոխությունների: «Հրելը» կարող է փոխարինել կամ լրացնել պետական քաղաքականության ավանդական գործիքները և առաջարկել քաղաքականության նպատակին հասնելու այլ եղանակ: Հյուսիսային Եվրոպայի երկրների  նախարարների խորհրդի Շրջակա միջավայրի և տնտեսության խումբն (MEG) անցկացրել է «Էներգիայի, թափոնների կամ ռեսուրսների սպառման արդյունավետության» խորագրով ուսումնասիրություն: Դրա նպատակն էր պարզել, թե ինչ հետևանքներ է ունեցել «հրելու» կիրառումը կոնկրետ դեպքերում և ինչպես կարող է այն օգտագործվել որպես պետական քաղաքականության գործիք:

 

Ուսումնասիրության ընթացքում դիտարկվել է «հրելու» մի քանի տեսակներ՝ տեղեկատվության տրամադրում, ֆիզիկական միջավայրի փոփոխություն, սոցիալական նորմերի օգտագործում և պարբերաբար հետադարձ կապ:

 

Տեղեկատվության տրամադրում

Վստահելի և հասանելի տեղեկատվություն տրամադրելը «հրելու» ամենատարածված տեսակն է, որը նվազեցնում է ընտրության բարդությունը, և բնապահպանական ընտրությունները մեծացնելու հեռանկարային գործիք է:

 

Էներգիայի սպառման և էներգախնայողության մասին տեղեկատվությունն ունի ինչպես քանակական, այնպես էլ որակական ազդեցություն (էներգիայի սպառումը կարող է նվազեցնել մինչև 40%): Ավելին, կա իրական ժամանակում տեղեկատվություն տրամադրելու եղանակ: Օրինակ, էներգիայի ընթացիկ օգտագործման ազդեցությունն արտացոլելու համար կարելի է օգտագործել սեփական «խելացի» չափիչներ:

 

Ունենալով սահմանափակ կամ անկատար տեղեկություն Էներգախնայող սարքավորումներ օգտագործելու ծախսերի վերաբերյալ` մարդկանց համար կարող է դժվար լինել լիարժեք հասկանալ իրենց գործողությունների հետևանքները, ինչպիսիք են, օրինակ, երկու տարբեր լվացքի մեքենաների միջև ընտրությունը կամ օրվա տարբեր ժամանակահատվածներում լվացքի մեքենա օգտագործելը: Թարմացված տեղեկությունների տրամադրումը, օրինակ՝ տան ներսում գտնվող հատուկ էկրանների միջոցով, կարող է լինել այս տեղեկատվական պատնեշը հաղթահարելու եղանակ՝ ապահովելով էներգիայի սպառման վերաբերյալ մշտական ​​հիշեցում և դառնալով ուսումնական գործիք, որի միջոցով մարդիկ աստիճանաբար սովորում են տարբերակել առանձին սարքերի էներգիայի օգտագործման մակարդակները:

 

Ուսումնասիրությունը ցույց է տվել, որ իրական ժամանակում տեղեկատվության տրամադրումը սեփական էկրանների օգտագործմամբ` նվազեցնում է տնային տնտեսությունների էլեկտրականության սպառումը միջինում 11%-ով: Ուսումնասիրությունը հաստատում է այն վարկածը, որ էներգիայի սպառման կրճատումը հիմնականում պայմանավորված է ուսուցման ազդեցությամբ և, ավելի փոքր չափով` էներգիայի օգտագործման մասին անընդհատ հիշեցումների ազդեցությամբ: Սա որոշակի նշանակություն ունի՝ հաշվի առնելով, որ ուսուցման էֆեկտի գերակշռությունը կնպաստի էներգիա օգտագործողների շրջանում տեղեկատվության տարածմանն ուղղված քաղաքական նախաձեռնություններ իրականացնելուն: Դա կարող է լինել, օրինակ, տեղեկատվական արշավների կամ էներգակիր ապրանքների և ծառայությունների մակնշման տեսքով:

 

Ֆիզիկական միջավայրի փոփոխություն (սննդի թափոնների կրճատում)

Բնապահպանական և առողջապահական ոլորտներում որոշ խնդիրների (կլիմայի, հողօգտագործման տարածքների փոփոխություն և գիրության բարձր մակարդակ) առաջացման մեկ այլ պատճառ է սննդամթերքի սպառումը և թափոնները: Ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ «հրելու» այնպիսի պարզ գործիք, ինչպիսին է ափսեի չափի փոքրացումը, կարող է էական ազդեցություն ունենալ ինչպես սննդամթերքի սպառած քանակի, այնպես էլ դրա վատնման վրա:

 

Ափսեի չափի փոփոխության ազդեցությունը գնահատելու համար երկու փորձ է արվել: Առաջին փորձի ժամանակ ափսեի չափը 24սմ-ից կրճատվել է 21 սմ, որի արդյունքում սննդային թափոնները կրճատվել են 19,5%-ով: Երկրորդ փորձի ժամանակ ափսեի չափը փոքրացվել է, և միաժամանակ, սննդի կետերի մուտքի մոտ դրվել է սոցիալական բովանդակությամբ վահանակ, որը ենթադրում է, որ սնվելու համար կարելի է մի քանի անգամ այցելել: Ափսեի չափի փոքրացումը համատեղելով սոցիալական նմանօրինակ գովազդի հետ՝ հանգեցրեց սննդի թափոնների 20,5%-ով կրճատման: Արդյունքները ցույց են տվել, որ ափսեի չափը փոքրացնելով 1 սմ-ով՝ կարելի է հանգեցնել 2,5 կգ սննդի թափոնների կրճատման, ինչը մոտավորապես 7,4%-ով կրճատում է պարենային թափոնները:

 

Պետական իշխանություններն օգտագործելով տեղեկատվական արշավ՝ «հրելու» տվյալ մոտեցման միջոցով կարող են նպաստել ֆիզիկական միջավայրում կատարվող փոփոխություններին:

 

Սոցիալական նորմերի օգտագործում և պարբերաբար հետադարձ կապ

Սոցիալական «հրումը» սոցիալական նորմեր կիրառելու միջոցով հետաքրքիր է, քանի որ «հրելու» այս տեսակն օգտագործվում է ինչպես էներգիայի, այնպես էլ ջրի սպառման, թափոնների տեսակավորման համար: Էներգիայի սպառման հետ կապված, ԱՄՆ-ում, Մեծ Բրիտանիայում և Իռլանդիայում անցկացվող մի շարք ուսումնասիրություններ փաստեցին, որ սոցիալական հետադարձ կապի հետ համեմատական տեղեկատվության տրամադրումը կարող է նվազեցնել էներգիայի սպառումը մինչև 7%: Ջրի օգտագործման դեպքում WaterSmart ծրագիրն, ըստ գնահատականների, նվազեցրել է ջրի օգտագործումը 5%-ով` միևնույն քաղաքի, բնակավայրի ջրի սպառման միջին ցուցանիշի հետ մեկ տնային տնտեսության սպառման համեմատության և հետադարձ կապի միջոցով:

 

Իսկ Նորվեգիայի օրինակը վերաբերում է թափոնների տեսակավորմանը, որտեղ թափոնների տեսակավորումը խթանելու համար ներդրվել է հատուկ հարկատեսակ, և, միևնույն ժամանակ, սոցիալական պատասխանատվություն թափոնների համար: Արդյունքը թափոնների տեսակավորման քանակի ավելացումը և որակի բարձրացումն էր:

 

Տարբեր երկրների փորձը ցույց է տվել, որ «հրելու» նման մոտեցումների կիրառումն էներգիայի սպառումը նվազեցրել է նույնիսկ մինչև 40%: Մակնշումը կարող է մեծացնել էներգախնայող արտադրանք ընտրելու հավանականությունը մինչև 4,4 անգամ: Ափսեի չափի կրճատումը սննդի թափոնները կարող է նվազեցնել 20%-ից 135%-ով:

 

Ընդհանուր առմամբ, կարելի է ենթադրել, որ «հրելու» գործիքները չնայած օգտագործման տեսանկյունից պարզ են, սակայն կարող են էապես փոխել մարդկանց վարքագիծը, ազդել ռեսուրսների օգտագործման արդյունավետության բարձրացման, թափոնների տեսակավորման ու բնապահպանական նորմերի բարձրացման, և վերջին հաշվով, շրջակա միջավայրի պահպանության վրա:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-03-10
  • Փոփոխություններ և լրացումներ են իրականացվել կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ միջոցառման մեջ
  • 2021-03-09
  • Պարզեցվել է էքպրես բեռների տեղափոխման ընթացակարգը
  • 2021-02-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-02-23
  • 2020թ․ Հայաստանի տնտեսական աճը` -7.6 տոկոս
  • 2021-02-17
  • Հաշվարկային փաստաթղթերի քանակի և արտացոլված շրջանառության աճ․ ՊԵԿ
  • 2021-02-04
  • ՀՀ կառավարությունը տեղաբաշխել է 750 միլիոն դոլար ծավալով եվրապարտատոմսեր
  • 2021-02-02
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 5.5%
  • 2021-02-01
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-01-29
  • ԵԱՏՄ ազգային արժույթների դերը միջազգային հաշվարկներում
  • 2021-01-20
  • 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-01-15
  • Հայաստանի սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 3.7%
  • 2021-01-13
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-01-12
  • ԵԱԶԲ-ի աջակցությամբ AMX-ում կներդրվի առևտրային նոր համակարգ
  • 2021-01-12
  • 2021թ․ տնտեսական աճը Հայաստանում կկազմի 3,1%. ՀԲ
  • 2021-01-12
  • «Կոմիտաս-150» հուշադրամը` «Տարվա հուշադրամը» անվանակարգում
  • 2020-12-28
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7.2%
  • 2020-12-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 1.0 տոկոսային կետով. ԿԲ
  • 2020-12-04
  • Խնդրահարույց վարկերի աճը շատ ավելի փոքր է, քան պատմականորեն արձանագրվել է ցնցումների ժամանակ. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • Ներկայում և դիտարկելի ապագայում գնաճի անկառավարելի արագացման էական ռիսկեր չկան. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • 2019թ. Հայաստանում աղքատության մակարդակը գնահատվել է 26.4%։
  • 2020-11-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 6,7%
  • 2020-11-24
  • Կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականցնի գործառնություններ
  • 2020-09-25
  • Եվրահանձնաժողովը Covid-19-ի հետևանքները մեղմելու և դատական բարեփոխումների համար Հայաստանին կհատկացնի ընդհանուր 60 մլն եվրո
  • 2020-09-25
  • Հաստատվել է կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ ծրագիրը
  • 2020-09-24
  • ՀՀ ԿԲ նախագահի տեղակալ Ն․ Երիցյանի ելույթը խորհրդարանական լսումների ժամանակ
  • 2020-09-24
  • 2020 թվականի օգոստոսին` հուլիսի համեմատ աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 5 հազարով․ ՊԵԿ
  • 2020-09-22
  • Վարշավայի ֆոնդային բորսան մտադիր է ձեռք բերել Հայաստանի ֆոնդային բորսան
  • 2020-09-17
  • Ամփոփվել են պետական աջակցության 17-րդ միջոցառման 1-ին ու 2-րդ ծրագրերով դրամաշնորհային մրցույթների արդյունքները
  • 2020-09-17
  • «Համաշխարհային նորարարության համաթիվ 2020» զեկույցում Հայաստանը 3 տեղով բարելավել է իր դիրքը
  • 2020-09-16
  • Ֆինանսական վնասաբեր ծրագրերի գրոհները Հայաստանում ուժգնացել են
  • 2020-09-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը նվազեցվել է 0.25 տոկոսային կետով
  • 2020-09-10
  • Փոփոխություններ՝ պետական ռեգիստրի կողմից մատուցվող ծառայություններում
  • 2020-09-10
  • Մրցույթ COVID-19-ի դեմ պայքարում լավագույն թվային լուծումների համար
  • 2020-09-10
  • MasterCard-ը ԿԲ թվային արժույթի փորձարկման համար հարթակ է գործարկել
  • 2020-09-09
  • Անհրաժեշտ հմտությունները ըստ Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի
  • 2020-09-04
  • ՀՀ կենտրոնական բանկն ընդլայնել է հրապարակվող վիճակագրական տեղեկատվության ցանկը
  • 2020-08-31
  • IDBank-ը դոլարային պարտատոմսերի 2020 թվականի 2-րդ թողարկումն է իրականացրել
  • 2020-08-31
  • Համաշխարհային ավտոարտադրողները $250 մլրդ-ի եկամուտ են կորցրել
  • 2020-08-28
  • Ֆինանսների նախարարության հանրային հաշվետվությունը հարկային համակարգում իրականացված բարեփոխումների վերաբերյալ
  • 2020-08-28
  • Քննարկվել են համընդհանուր հայտարարագրման իրականացման մեխանիզմները
  • 2020-08-27
  • Կառավարությունը հաստատել է Կապսի ջրամբարի ծրագրի շրջանակում հողերի ձեռքբերման և վերաբնակեցման միջոցառումները
  • 2020-08-27
  • Հաստատվել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության զարգացման 2020-2024թթ․-ի ռազմավարությունը
  • 2020-08-21
  • ԱԱՀ-ի վճարման ժամկետը երեք տարով հետաձգելու արտոնություններ
  • 2020-08-20
  • Առաջատար բանկերի փորձը COVID-19-ի ընթացքում
  • 2020-08-18
  • Մեկնարկում է ՄԻԱՍԻՆ նախագիծը
  • 2020-08-14
  • Պետական օժանդակության 24-րդ միջոցառում
  • 2020-08-14
  • 22 միջոցառումներով շահառուներին հասանելի է դարձել ընդհանուր առմամբ 144,5 մլրդ դրամ
  • 2020-08-14
  • Կառավարությունը տրամադրել է հերթական արտոնությունները
  • 2020-08-13
  • Պետական օժանդակության 23-րդ ծրագիր
  • 2020-08-10
  • Կորոնավիրուսից տուժած 550 հազարից ավելի ֆիզիկական անձ օգտվել է վարկերի վերանայման հնարավորությունից
  • 2020-08-05
  • Գյուղոլորտում իրականացվող պետաջակցության ծրագրերի ընթացիկ արդյունքները
  • 2020-08-04
  • Հայաստանի ֆոնդային բորսայում ցուցակված պարտատոմսերն առաջին անգամ փոխցուցակվել են արտասահմանյան ֆոնդային բորսայում
  • 2020-08-04
  • Զգալի նվազել է պետության պարտքը տնտեսվարող սուբյեկտների նկատմամբ
  • 2020-08-03
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 21-րդ միջոցառման շահառու 12,857 տնտեսվարող ընդհանուր առմամբ ստացել է շուրջ 2.6 մլրդ դրամ
  • 2020-07-28
  • Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կդառնա խթանող՝ հակազդելով կորոնավիրուսի համավարակի (COVID-19) հետևանքներին
  • 2020-07-28
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն անփոփոխ՝ 4.50%
  • 2020-07-27
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ -7,5 տոկոս
  • 2020-07-27
  • Հյուրանոցային ոլորտում գործազրկությունը աննախադեպ է և գնալով աճում է
  • 2020-07-27
  • Համավարակի պատճառով առաջին դասարան գնալու պատրաստվող 40 միլիոն երեխա զրկվել է նախադպրոցական կրթությունից
  • 2020-07-24
  • Հեռահաղորդակցության չորս խոշոր խաղացողների հարկերը 47.8%-ով ավելացրել են առաջին կիսամյակում
  • 2020-07-23
  • Առաջինը տարածաշրջանում Հայփոստը գործարկում է դրամական փոխանցումների նոր համակարգ
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկել է 19-րդ հակաճգնաժամային միջոցառման հայտերի ընդունումը
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկում է մաքսային վարչարարության գնահատման ծրագիրը
  • 2020-07-23
  • ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը և PwC Արմենիան համատեղ հետազոտություն են կատարել կորոնավիրուսի վերաբերյալ
  • 2020-07-21
  • ԱՃԹՆ-ի խորհուրդը Հայաստանին շնորհել է ամենաբարձր գնահատականը
  • 2020-07-20
  • 2020թ. առաջին կիսամյակի 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2020-07-19
  • Պետական աջակցության 1-ին և 2-րդ ծրագրերով բավարարվել է 17331 վարկային հայտ, տրամադրվել՝ ավելի քան 82 մլրդ դրամ
  • 2020-07-19
  • Հայաստանը վերացրել է ԵԱՏՄ երկներից պետգնումներում մասնակցելու խոչընդոտները
  • 2020-07-16
  • ԱԺ-ն քննարկեց թվայնացման համար աշխատանքային գրքույկների ներկայացման ժամկետը երկարաձգելու հարցը
  • 2020-07-16
  • Բորսայում կայացավ 60 միլիարդ դրամ ծավալի պետական պարտատոմսերի աննախադեպ աճուրդ
  • 2020-07-09
  • Խմիչքի արտադրության ոլորտում կիրականացվի 1,6 մլրդ դրամի ներդրումային ծրագիր
  • 2020-07-09
  • ՊԵԿ-ն ամփոփում է 2020 թվականի 1-ին կիսամյակում ապահովված եկամուտները
  • 2020-07-07
  • Համավարակի պատճառով եվրոգոտու պետությունների ՀՆԱ-ի անկումը կկազմի 8,7 տոկոս
  • 2020-07-03
  • ԵԱՏՄ շրջանակում Հայաստանը մեկ տարով մաքսատուրքի արտոնություն է ստացել
  • 2020-07-03
  • 2019 թ. արձանագրված 7.6 տոկոս տնտեսական աճը լավ պաշար է 2020-ի համար
  • 2020-06-30
  • EBRD-ն ու UNWTO-ն կաջակցեն Հայաստանում զբոսաշրջության վերականգնմանը
  • 2020-06-30
  • ՀՀ-ը բարելավել է դիրքերը «Տնտեսական ազատության ինդեքսում»
  • 2020-06-28
  • 20 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի COVID-19-ից տուժած ՄՓՄՁ-ների ֆինանսավորմանը
  • 2020-06-25
  • Ազգային ժողովն ամբողջությամբ ընդունել է գույքահարկի նոր համակարգ սահմանող օրինագիծը
  • 2020-06-25
  • Պետական օժանդակության 22-րդ ծրագիր

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր