Հայաստանի տնտեսության ամենամսյա տեսություն – 2020թ. հուլիս

Նախորդ տարվա նույն ժամանակաշրջանի համեմատ (ՆՏՆԺՀ) ապրիլին տեղի ունեցած պատմականորեն ամենակտրուկ անկումից հետո Տնտեսական ակտիվության ցուցիչը (ՏԱՑ) փոքր-ինչ վերականգնվեց մայիսին, բայց այն շարունակում է մնալ խիստ կրճատված: ՆՏՆԺՀ ապրիլին 16.3 տոկոս անկում արձանագրելուց հետո մայիսին (ՆՏՆԺՀ) ՏԱՑ-ը նվազեց 12.8 տոկոսով: Շինարարության ոլորտում ապրիլին ՆՏՆԺՀ արտադրանքի ծավալը կիսով չափ նվազեց, մինչդեռ մայիսին ՆՏՆԺՀ ոլորտում արձանագրվեց 27 տոկոս նվազում, քանի որ բացօթյա շինարարական աշխատանքները թույլատրվեցին մայիսի 4-ից: Արդյունաբերական արտադրանքի ծավալը մայիսին ՆՏՆԺՀ կրճատվեց 4 տոկոսով, այսինքն՝ ավելի քիչ, քան ապրիլին էր (8.5 տոկոս) կրճատվել: Նմանապես, մայիսին ՆՏՆԺՀ համեմատ մանրածախ առևտրի ծավալներն ընկան 20 տոկոսով ՆՏՆԺՀ ապրիլին գրանցված 33 տոկոս կրճատման համեմատ: Այլ ծառայություններում անկման մակարդակն է՛լ ավելի աճեց ՆՏՆԺՀ ապրիլին տեղի ունեցած 16 տոկոս նվազման համեմատ՝ մայիսին հասնելով 20 տոկոս նվազման մակարդակին:

 

Գծապատկեր 1. Տևտեսակաև ակտիվության կտրուկ նվազման տեմպերը փոքր-իևչ դանդաղեցին 2020թ. մայիսին (տևտեսակաև ակտիվության ցուցիչ, ՆՏՆԺՀ փոփոխություն, տոկոս)

 

2020թ. առաջին հինգ ամիսներից երեքում տեղի ունեցած ՏԱՑ-ի անկման պայմաններում տարեսկզբից մինչ մայիսի վերջ ՏԱՑ-ը ՆՏՆԺՀ 3.9 տոկոսով ցածր էր: Կուտակային տվյալներով աճ է գրանցվել միայն արդյունաբերությունում, շնորհիվ ՆՏՆԺՀ հանքարդյունաբերության ոլորտում 26 տոկոս աճի, քանի որ անցած տարվա առաջին կիսամյակում, երբ փակվեց պղնձի խոշոր հանքերից մեկը, բազան ցածր էր: Հավանական է, որ այս հետևանքը կվերանա 2020թ. երկրորդ կիսամյակում՝ արտացոլելով 2019թ. հուլիսին հանքի վերաբացման էֆեկտը:

 

Հնարավոր է, որ վերականգնման դանդաղ տեմպերը պահպանվեն: Մարդկանց տեղաշարժի սահմանափակումների մեծ մասի վերացումը ուղեկցվեց վարակի նոր դեպքերի կտրուկ աճով (հուլիսի 1-ին շաբաթում միջինում գրանցել է վարակի 550 նոր դեպք): Սա շարունակում է խոչընդոտել տնտեսական վերականգնմանը. Երևանում շարժունակության ցուցիչը ցույց է տալիս, որ վերականգնման տեմպը կայուն հասել է համաճարակից առաջ գրանցված մակարդակների մոտ 70 տոկոսին:

 

Թեև անշարժ գույքի շուկայի ակտիվությունը դեռևս թույլ է, սակայն այս հանգամանքը չի ազդել գների վրա: Երևանում բնակարանների առուվաճառքի գործարքների թիվը մայիսին ՆՏՆԺՀ նվազեց 60 տոկոսով (ապրիլին ՆՏՆԺՀ 80 տոկոս կրճատման համեմատ այս ցուցանիշը բարելավվել է): Ինչևէ, ՆՏՆԺՀ գները 12 տոկոսով աճեցին: Հիպոթեքային վարկերի ծավալի փոքր աճը (1 տոկոս նախորդ ամսվա համեմատ) նպաստեց շուկայի չափավոր վերականգնմանը:

 

Գնաճի մակարդակը շարունակում է աճել, իսկ հունիսին ՆՏՆԺՀ այն հասավ 1.7 տոկոս մակարդակին, որը դեռևս ՀՀ ԿԲ գնաճի նպատակային միջակայքից (4+/-1.5 տոկոս) ցածր է: Հունիսին ՆՏՆԺՀ սննդամթերքի գներն աճեցին 2 տոկոսով, ինչով էլ պայմանավորված է մայիսին 1.2 գնաճի համեմատ հունիսին արձանագրված 1.7 տոկոս գնաճը: Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովը (ՀԾԿՀ) հավանություն տվեց գազի սակագնի ավելի ցածր աճին (միջինում 4.5 տոկոս) համեմատած «Գազպրոմ Արմենիա»-ի կողմից ի սկզբանե հայցած 11 տոկոս աճին: Սակագինը կմնա անփոփոխ տնային տնտեսությունների համար, սակայն 2020թ. հուլիսի 19-ից որոշ տնտեսվարողների համար կսահմանվի ավելի բարձր սակագին: Հաշվի առնելով արտաքին և ներքին պահանջարկի վերականգնման դանդաղ տեմպը[1] և ցածր գնաճի ներկա միջավայրը՝ ՀՀ ԿԲ խորհուրդը 2020թ. հունիսին վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը կրճատեց 50 բազային կետով՝ սահմանելով այն 4.50 տոկոս, ինչը 2007թ. ի վեր ամենացածրն է:

 

Գծապատկեր 2. Գնաճի մակարդակը հունիսին բարձրացավ, բայց շարունակում է մնալ ՀՀ ԿԲ նպատակային ստորին միջակայքից ցածր (ՍԳՑ գնաճ, ՆՏՆԺՀ փոփոխություն, տոկոս)

 

Ապրիլի համեմատ մայիսին առևտրի ծավալները (հատկապես արտահանումը) փոքր-ինչ վերականգնվեցին, որի արդյունքում կրճատվեց առևտրային դեֆիցիտը, իսկ դրամը կայունացավ: Մայիսին (ՆՏՆԺՀ) արտահանման ծավալները ընկան 9 տոկոսով՝ հիմնականում պայմանավորված տեքստիլ արտադրանքի և ոչ թանկարժեք մետաղների արտահանման ծավալների նվազմամբ: Օգտակար հանածոների (գլխավորապես պղնձի և մոլիբդենի) արտահանումն իր ավելի բարձր ծավալներով դրական ավանդ ունեցավ արտահանման աճի վրա, իսկ մետաղների գների վերականգնման վերջին միտման պայմաններում այն կարող է շարունակել աջակցել արտահանմանը: Մայիսին (ՆՏՆԺՀ) ներկրման ծավալները ընկան 22 տոկոսով՝ արտացոլելով բոլոր ապրանքատեսակների խմբերի ներկրման ծավալների նվազումը, բացառությամբ սննդամթերքի: Ներկրման ծավալների նվազումը հանգեցրեց առևտրային դեֆիցիտի կրճատմանը, որը ապրիլին գրանցված 153 մլն ԱՄՆ դոլարի համեմատ մայիսին դարձավ 120 մլն ԱՄՆ դոլար: Ինչևէ, սրա վրա մասամբ չեզոքացնող ազդեցություն ունեցավ արտերկրից զուտ դրամական փոխանցումների 35 տոկոս նվազումը: Վճարային հաշվեկշռի առկա տվյալների համաձայն, 2020թ. 1-ին եռամսյակում ՕՈւՆ-ները կրճատվեցին 24 տոկոսով: Հունիսին միջազգային պահուստները նվազեցին 55 մլն ԱՄՆ դոլարով, բայց մնացին համեմատաբար բարձր՝ ապահովելով 2020թ. շուրջ հինգ ամսվա ներկրման կանխատեսված ծավալների ծածկույթ: Փոխարժեքը մնացել է մեծապես կայուն՝ մայիսից ի վեր արժեզրկվելով 1 տոկոսից պակաս չափով:

 

Գծապատկեր 3. Արտահանման համեմատ ներկրման ծավալների ավելի զգալի կրճատման արդյունքում առևտրային դեֆիցիտը նվազեց (մլն ԱՄՆ դոլար)

 

Մայիսին բյուջեն արձանագրեց 43 մլրդ ՀՀ դրամի դեֆիցիտ, որի արդյունքում տարվա բյուջեի հաշվեկշիռը փոխվեց 25 մլրդ դրամին հավասար դեֆիցիտի: Մայիսին ՆՏՆԺՀ եկամուտներն ընկան 23 տոկոսով՝ արտացոլելով համարյա բոլոր հարկատեսակների գծով հավաքագրումների ավելի ցածր մակարդակը: Ծախսերը ՆՏՆԺՀ ավելացան 11 տոկոսով՝ պայմանավորված բոլոր կարևոր ծախսային հոդվածների գծով ծախսերի աճով, բացառությամբ աշխատավարձի և տոկոսների վճարումների: Նշված աճի հիմքում ընկած են նաև «ՔՈՎԻԴ-19»-ին արձագանքմանն ուղղված կառավարության աջակցության փաթեթները: Հունիսի վերջին Խորհրդարանը վավերացրեց ԱՄՀ-ի բյուջետային աջակցության 280 մլն ԱՄՆ դոլարի վարկը և հավանություն տվեց գույքահարկի բարձրացում նախատեսող օրենքին: Ակնկալվում է, որ նշված օրենքի ընդունմամբ գալիք վեց տարիներին գույքահարկի գծով մուտքերը կքառապատկվեն:

 

Գծապատկեր 4. Մայիսի վերջին բյուջեի հաշվեկշիռը փոխվեց դեֆիցիտի (մլն ՀՀ դրամ)

 

Վարկերի կուտակային ծավալը մայիսի վերջին ՆՏՆԺՀ աճեց 17 տոկոսով, մինչդեռ ավանդների դեպքում աճն ավելի չափավոր էր (10 տոկոս) և պայմանավորված է ՀՀ դրամով արտահայտված ավանդների աճով, ինչպես նաև Կառավարության հակաճգնաժամային վարկային ծրագրերով:

 

Աղբյուրը՝ Համաշխարհային բանկ

 

[1] 2020թ. տնտեսական աճի վերաբերյալ ՀՀ ԿԲ-ի կանխատեսումը վերանայվել է և 0.7 տոկոսից իջեցվել մինչև մինուս 4 տոկոս մակարդակի:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-03-10
  • Փոփոխություններ և լրացումներ են իրականացվել կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ միջոցառման մեջ
  • 2021-03-09
  • Պարզեցվել է էքպրես բեռների տեղափոխման ընթացակարգը
  • 2021-02-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-02-23
  • 2020թ․ Հայաստանի տնտեսական աճը` -7.6 տոկոս
  • 2021-02-17
  • Հաշվարկային փաստաթղթերի քանակի և արտացոլված շրջանառության աճ․ ՊԵԿ
  • 2021-02-04
  • ՀՀ կառավարությունը տեղաբաշխել է 750 միլիոն դոլար ծավալով եվրապարտատոմսեր
  • 2021-02-02
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 5.5%
  • 2021-02-01
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-01-29
  • ԵԱՏՄ ազգային արժույթների դերը միջազգային հաշվարկներում
  • 2021-01-20
  • 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-01-15
  • Հայաստանի սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 3.7%
  • 2021-01-13
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-01-12
  • ԵԱԶԲ-ի աջակցությամբ AMX-ում կներդրվի առևտրային նոր համակարգ
  • 2021-01-12
  • 2021թ․ տնտեսական աճը Հայաստանում կկազմի 3,1%. ՀԲ
  • 2021-01-12
  • «Կոմիտաս-150» հուշադրամը` «Տարվա հուշադրամը» անվանակարգում
  • 2020-12-28
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7.2%
  • 2020-12-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 1.0 տոկոսային կետով. ԿԲ
  • 2020-12-04
  • Խնդրահարույց վարկերի աճը շատ ավելի փոքր է, քան պատմականորեն արձանագրվել է ցնցումների ժամանակ. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • Ներկայում և դիտարկելի ապագայում գնաճի անկառավարելի արագացման էական ռիսկեր չկան. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • 2019թ. Հայաստանում աղքատության մակարդակը գնահատվել է 26.4%։
  • 2020-11-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 6,7%
  • 2020-11-24
  • Կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականցնի գործառնություններ
  • 2020-09-25
  • Եվրահանձնաժողովը Covid-19-ի հետևանքները մեղմելու և դատական բարեփոխումների համար Հայաստանին կհատկացնի ընդհանուր 60 մլն եվրո
  • 2020-09-25
  • Հաստատվել է կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ ծրագիրը
  • 2020-09-24
  • ՀՀ ԿԲ նախագահի տեղակալ Ն․ Երիցյանի ելույթը խորհրդարանական լսումների ժամանակ
  • 2020-09-24
  • 2020 թվականի օգոստոսին` հուլիսի համեմատ աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 5 հազարով․ ՊԵԿ
  • 2020-09-22
  • Վարշավայի ֆոնդային բորսան մտադիր է ձեռք բերել Հայաստանի ֆոնդային բորսան
  • 2020-09-17
  • Ամփոփվել են պետական աջակցության 17-րդ միջոցառման 1-ին ու 2-րդ ծրագրերով դրամաշնորհային մրցույթների արդյունքները
  • 2020-09-17
  • «Համաշխարհային նորարարության համաթիվ 2020» զեկույցում Հայաստանը 3 տեղով բարելավել է իր դիրքը
  • 2020-09-16
  • Ֆինանսական վնասաբեր ծրագրերի գրոհները Հայաստանում ուժգնացել են
  • 2020-09-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը նվազեցվել է 0.25 տոկոսային կետով
  • 2020-09-10
  • Փոփոխություններ՝ պետական ռեգիստրի կողմից մատուցվող ծառայություններում
  • 2020-09-10
  • Մրցույթ COVID-19-ի դեմ պայքարում լավագույն թվային լուծումների համար
  • 2020-09-10
  • MasterCard-ը ԿԲ թվային արժույթի փորձարկման համար հարթակ է գործարկել
  • 2020-09-09
  • Անհրաժեշտ հմտությունները ըստ Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի
  • 2020-09-04
  • ՀՀ կենտրոնական բանկն ընդլայնել է հրապարակվող վիճակագրական տեղեկատվության ցանկը
  • 2020-08-31
  • IDBank-ը դոլարային պարտատոմսերի 2020 թվականի 2-րդ թողարկումն է իրականացրել
  • 2020-08-31
  • Համաշխարհային ավտոարտադրողները $250 մլրդ-ի եկամուտ են կորցրել
  • 2020-08-28
  • Ֆինանսների նախարարության հանրային հաշվետվությունը հարկային համակարգում իրականացված բարեփոխումների վերաբերյալ
  • 2020-08-28
  • Քննարկվել են համընդհանուր հայտարարագրման իրականացման մեխանիզմները
  • 2020-08-27
  • Կառավարությունը հաստատել է Կապսի ջրամբարի ծրագրի շրջանակում հողերի ձեռքբերման և վերաբնակեցման միջոցառումները
  • 2020-08-27
  • Հաստատվել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության զարգացման 2020-2024թթ․-ի ռազմավարությունը
  • 2020-08-21
  • ԱԱՀ-ի վճարման ժամկետը երեք տարով հետաձգելու արտոնություններ
  • 2020-08-20
  • Առաջատար բանկերի փորձը COVID-19-ի ընթացքում
  • 2020-08-18
  • Մեկնարկում է ՄԻԱՍԻՆ նախագիծը
  • 2020-08-14
  • Պետական օժանդակության 24-րդ միջոցառում
  • 2020-08-14
  • 22 միջոցառումներով շահառուներին հասանելի է դարձել ընդհանուր առմամբ 144,5 մլրդ դրամ
  • 2020-08-14
  • Կառավարությունը տրամադրել է հերթական արտոնությունները
  • 2020-08-13
  • Պետական օժանդակության 23-րդ ծրագիր
  • 2020-08-10
  • Կորոնավիրուսից տուժած 550 հազարից ավելի ֆիզիկական անձ օգտվել է վարկերի վերանայման հնարավորությունից
  • 2020-08-05
  • Գյուղոլորտում իրականացվող պետաջակցության ծրագրերի ընթացիկ արդյունքները
  • 2020-08-04
  • Հայաստանի ֆոնդային բորսայում ցուցակված պարտատոմսերն առաջին անգամ փոխցուցակվել են արտասահմանյան ֆոնդային բորսայում
  • 2020-08-04
  • Զգալի նվազել է պետության պարտքը տնտեսվարող սուբյեկտների նկատմամբ
  • 2020-08-03
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 21-րդ միջոցառման շահառու 12,857 տնտեսվարող ընդհանուր առմամբ ստացել է շուրջ 2.6 մլրդ դրամ
  • 2020-07-28
  • Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կդառնա խթանող՝ հակազդելով կորոնավիրուսի համավարակի (COVID-19) հետևանքներին
  • 2020-07-28
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն անփոփոխ՝ 4.50%
  • 2020-07-27
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ -7,5 տոկոս
  • 2020-07-27
  • Հյուրանոցային ոլորտում գործազրկությունը աննախադեպ է և գնալով աճում է
  • 2020-07-27
  • Համավարակի պատճառով առաջին դասարան գնալու պատրաստվող 40 միլիոն երեխա զրկվել է նախադպրոցական կրթությունից
  • 2020-07-24
  • Հեռահաղորդակցության չորս խոշոր խաղացողների հարկերը 47.8%-ով ավելացրել են առաջին կիսամյակում
  • 2020-07-23
  • Առաջինը տարածաշրջանում Հայփոստը գործարկում է դրամական փոխանցումների նոր համակարգ
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկել է 19-րդ հակաճգնաժամային միջոցառման հայտերի ընդունումը
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկում է մաքսային վարչարարության գնահատման ծրագիրը
  • 2020-07-23
  • ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը և PwC Արմենիան համատեղ հետազոտություն են կատարել կորոնավիրուսի վերաբերյալ
  • 2020-07-21
  • ԱՃԹՆ-ի խորհուրդը Հայաստանին շնորհել է ամենաբարձր գնահատականը
  • 2020-07-20
  • 2020թ. առաջին կիսամյակի 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2020-07-19
  • Պետական աջակցության 1-ին և 2-րդ ծրագրերով բավարարվել է 17331 վարկային հայտ, տրամադրվել՝ ավելի քան 82 մլրդ դրամ
  • 2020-07-19
  • Հայաստանը վերացրել է ԵԱՏՄ երկներից պետգնումներում մասնակցելու խոչընդոտները
  • 2020-07-16
  • ԱԺ-ն քննարկեց թվայնացման համար աշխատանքային գրքույկների ներկայացման ժամկետը երկարաձգելու հարցը
  • 2020-07-16
  • Բորսայում կայացավ 60 միլիարդ դրամ ծավալի պետական պարտատոմսերի աննախադեպ աճուրդ
  • 2020-07-09
  • Խմիչքի արտադրության ոլորտում կիրականացվի 1,6 մլրդ դրամի ներդրումային ծրագիր
  • 2020-07-09
  • ՊԵԿ-ն ամփոփում է 2020 թվականի 1-ին կիսամյակում ապահովված եկամուտները
  • 2020-07-07
  • Համավարակի պատճառով եվրոգոտու պետությունների ՀՆԱ-ի անկումը կկազմի 8,7 տոկոս
  • 2020-07-03
  • ԵԱՏՄ շրջանակում Հայաստանը մեկ տարով մաքսատուրքի արտոնություն է ստացել
  • 2020-07-03
  • 2019 թ. արձանագրված 7.6 տոկոս տնտեսական աճը լավ պաշար է 2020-ի համար
  • 2020-06-30
  • EBRD-ն ու UNWTO-ն կաջակցեն Հայաստանում զբոսաշրջության վերականգնմանը
  • 2020-06-30
  • ՀՀ-ը բարելավել է դիրքերը «Տնտեսական ազատության ինդեքսում»
  • 2020-06-28
  • 20 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի COVID-19-ից տուժած ՄՓՄՁ-ների ֆինանսավորմանը
  • 2020-06-25
  • Ազգային ժողովն ամբողջությամբ ընդունել է գույքահարկի նոր համակարգ սահմանող օրինագիծը
  • 2020-06-25
  • Պետական օժանդակության 22-րդ ծրագիր

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր