Սինգապուրի դպրոցական կրթությունը

Բրիտանական գաղութ համարվող Սինգապուրը Երկրորդ աշխարհամարտին բռնազավթվեց Ճապոնիայի կողմից: Պատերազմի ավարտին Սինգապուրն «ախտահարել» էին լայնորեն տարածվող հանցագործությունները, սովը, համաճարակները, կաշառակերությունը և ծայրահեղ աղքատությունը: Մի քանի տարիների համառ փորձերը Մեծ Բրիտանիային չօգնեցին սինգապուրցիների շրջանում վերականգնել հեղինակությունն ու վստահությունը: Սկիզբ էր առել հակագաղութային, ազգայնական շարժում, որն արտահայտվում էր «մերդեկա» (մալայերենով՝ «անկախություն») կարգախոսով:

 

 

1965 թվականին Սինգապուրը վերջնական անկախություն ձեռք բերեց: Առաջին վարչապետ Լի Կուան Յուի գլխավորած քաղաքականության միջոցով ստեղծվեց «սինգապուրյան հրաշքը», որն անհնար կլիներ առանց կրթական բարեփոխումների: Դրա համար նրանք մի կողմից փորձում էին կանխել «ուղեղների արտահոսքը», իսկ մյուս կողմից՝ ստեղծել իրական խնդիրների լուծմանն ուղղված կրթական համակարգ: Քանի որ պետության առաջ ծառացած խնդիրները մշտապես փոխվում են, տարիների ընթացքում փոփոխությունների ենթարկվեց նաև Սինգապուրի կրթական համակարգը:

 

  • 1960-ական թվականներին կրթական համակարգի գլխավոր խնդիրը «գոյատևելն» էր, որի համար դպրոցի ընդհանուր կրթական ծրագրում մեծացվեց տեխնիկական կրթության մասնաբաժինն ու ներդրվեց երկլեզու (անգլերեն և մայրենի լեզու (մանդարին, թամիլերեն կամ մալայերեն)) քաղաքականությունը:
  • Երբ այլ երկրների հետ համեմատությամբ նորմալ կրթական համակարգի տարրական պահանջներն ապահովված էին, 1970-ականներին կրթական համակարգի գլխավոր խնդիրը դարձավ «արդյունավետության բարձրացումը»: Աշխատուժը պետք է կարողանար բարձր մակարդակով սպասարկել ներքին կարիքները և իրապես ծառայել տնտեսությանը:
  • 1980-ականներին նկատվեց նախկինում գործող ունիվերսալ ու կոշտ կրթական համակարգի փոփոխության անհրաժեշտություն. անցում կատարվեց «ունակությունների վրա հիմնված»կրթական համակարգի, որի դեպքում սովորողի նկատմամբ ցուցաբերվում էր խիստ անհատական մոտեցում: Այս փուլը կարելի է համարել քանակական բարելավումից անցում որակականին:

 

Սինգապուրի կրթական համակարգի զարգացումն ապահովելու համար 1960-ականներից աստիճանաբար մեծացվեցին կրթության ոլորտի պետական ծախսերը: Վերջին տարիներին դրանք կայունացել են ու 2018թ. տվյալներով կազմում են պետական բյուջեի մոտ 18.4%-ը և ՀՆԱ-ի՝ մոտ 2.5%-ը:

 

Սինգապուրում նախադպրոցական կրթությունն իրականացվում է ցերեկային խնամքի հաստատություններում (3-4 տարեկանների համար) և մանկապարտեզներում (4-6 տարեկանների համար): Մանկապարտեզների վճարը կախված է պահանջարկի մեծությունից: Օրինակ՝ համեմատաբար բարձր պահանջարկ ունեցող պետական մանկապարտեզների ամսական վճարը մոտ 230 ԱՄՆ դոլար է: Մանկապարտեզում երեխայի կրթության առաջ դրվում են երեք հիմնական նպատակներ՝ վստահության կառուցում, սոցիալական հմտությունների զարգացում, գրագիտության և թվաբանության տարրական հիմքի ապահովում: Իսկ ուսումնական ծրագրի մշակման համար մանկապարտեզներն ունեն լայն ինքնավարություն և երեխաներին կարող են սովորեցնել այն, ինչն առավել կարևոր են համարում՝ թվաբանությունից մինչև խոհարարություն, լեզուներից մինչև բացօթյա խաղեր:

 

Տարրական դպրոցը վեցամյա է: Առաջին 4 տարին համարվում է հիմնարար փուլ, վերջին 2 տարին՝ կողմնորոշման փուլ: Հիմնարար փուլը կենտրոնանում է անգլերենի, մայրենի լեզվի, մաթեմատիկայի և գիտության ուսուցման վրա, սակայն ուսումնասիրում են նաև արվեստ, երաժշտություն, ֆիզկուլտուրա,  հասարակագիտություն, խառնվածքի և քաղաքացիական կրթություն: Վարչապետության առաջին տարիներին Լի Կուան Յուն հայտարարեց, որ անգլերենը պետք է դառնա առօրյա հաղորդակցության լեզու: Անգլերենին առանձնահատուկ ուշադրություն է դարձվում նաև այժմ: Այդ քաղաքականության շնորհիվ Սինգապուրը կարողացավ ավելի արագ ինտեգրվել միջազգային հարաբերությունների ու բիզնեսի մեջ: Կողմնորոշման փուլում աշակերտի ուսումնական ծրագիրը կազմվում է ըստ չորս հիմնական առարկաների՝  անգլերենի, մայրենի լեզվի, մաթեմատիկայի և գիտության առաջադիմությունների, որոնք գնահատվում են ստանդարտ ու սկզբնական մակարդակներով (մայրենի լեզվի դեպքում կարող է լինել նաև բարձրագույն մակարդակ): Աշակերտը կարող է չորս առարկայից էլ ունենալ ստանդարտ, կամ չորսից էլ՝ սկզբնական մակարդակ. դա ոչ լավ է, ոչ վատ, կարևորն այն է, որ աշակերտը սովորի իր սեփական «տեմպով»՝ հաշվի առնելով անհատական բնութագրիչները: Չորս առարկաների ցանկացած համադրություն հնարավոր է.

 

  • 4 ստանդարտ,
  • 3 ստանդարտ և 1 սկզբնական,
  • 2 ստանդարտ և 2 սկզբնական,
  • 1 ստանդարտ և 3 սկզբնական,
  • 4 սկզբնական:

 

Ունակությունների վրա հիմնված կրթությունը չի սահմանափակվում առաջադիմության մակարդակների հոսքերի ստեղծմամբ, կան նաև աշակերտի պոտենցիալը բացահայտելուն և իրացնելուն ուղղված առանձին ծրագրեր: Դրանցից ամենահինը «Շնորհալիների կրթության ծրագիրն» (The Gifted Education Programme, GEP) է, որն իրականացվում է 1984 թվականից: Ծրագրի միջոցով հավաքագրվում է տարրական դպրոցի 3-րդ դասարանի աշակերտների լավագույն 1%-ը (նախկինում՝ 0.25%-ը), որը 4-6-րդ դասարանների կրթությունը պետք է շարունակի ծրագրի հատուկ հոսքում (իսկ եթե տվյալ դպրոցը չունի նման հոսք, աշակերտը պետք է փոխի դպրոցը): Շնորհալի երեխաներին ընտրելու համար իրականացվում է երկփուլ քննություն, որում ներառված են դիտարկման (մաթեմատիկա ու անգլերեն) և ընտրության (ընդհանուր ունակություններ) ստուգումները: Գնահատվում են երեխայի բանավոր, մաթեմատիկական ու տարածական ունակությունները:

 

Շնորհալիների կրթության ծրագրի հոսքում մայրենի լեզվից բացի մյուս առարկաները ուսումնասիրվում են ոչ թե դասագրքերով ու տետրերով, այլ քննարկումներով, բանավեճերով ու թիմային նախագծեր իրականացնելով: 4-րդ դասարանցիների համար իրականացվում են հետազոտական հմտությունները զարգացնող նախագծեր: Իսկ 5-րդ դասարանցիները իրենց հետաքրքրությունների շրջանակներում ընտրում են ինչ-որ ուղղություն, որը պետք է հետազոտեն մենթոր-ուսուցիչների ղեկավարությամբ: Յուրաքանչյուր մենթոր աշխատում է 4-5 աշակերտի հետ: Կան ընտրության մի քանի տարբերակներ.

 

  • Անհատական հետազոտություններ, որի դեպքում պետք է հետազոտել որևէ երևույթ և ներկայացնել կատարված բացահայտումները,
  • Նորամուծությունների ծրագիր, երբ սովորողները հայտնագործում կամ կատարելագործում են առօրյա խնդիրներ լուծող տարբեր իրեր,
  • Ապագա խնդիրների լուծում, որի դեպքում աշակերտները փորձում են լուծել այն խնդիրները, որոնց վաղը առերեսվելու է հասարակությունը:

 

Սինգապուրի կրթությունը բազմիցս քննադատվել է կրթական գործընթացում GEP-ի և այլ խիստ ընտրողական ծրագրերի միջոցով, այսպես կոչված, «էլիտայի» ստեղծման համար: Ըստ քննադատների՝ դա հանգեցնում է դպրոցականների, ապա հասարակության բարոյահոգեբանական մասնատման: Այս խնդիրը գիտակցելուց հետո 2007 թվականից GEP հոսքը թեպետ ինքնին չի վերացվում, սակայն աստիճանաբար ինտեգրվում է մյուս սովորական հոսքերի հետ՝ միացյալ դասերի կամ համատեղ նախագծերի միջոցով խթանելով երեխաների սոցիալականացումը:

 

Տարրական դպրոցն ավարտելիս երեխաները հանձնում են PSLE (Primary School Leaving Examination) քննությունը, որով որոշվում է իրենց հետագա դերը միջնակարգ դպրոցում: Ի տարբերություն շատ այլ երկրների՝ Սինգապուրում միջնակարգ դպրոցը չի բաժանվում միջին ու ավագ եռամյա դպրոցների: Այստեղ կա միայն միջնակարգ դպրոց, որը հոսքից կախված կարող է ունենալ տարբեր տևողություն՝ 4, 5 կամ 6 տարի: Միջնակարգ դպրոցում կան էքսպրես, նորմալ-ակադեմիական և նորմալ-տեխնիկական հոսքեր (գծ. 1)։

 

Էքսպրես հոսքն ունի երկու կրթական ծրագիր.

«O մակարդակի ծրագիրը» (4 տարի) հնարավորություն է տալիս ունենալ «Կրթության ընդհանուր հավաստագրի» (ԿԸՀ) սովորական (ordinary) մակարդակ: Տարրական դպրոցում ուսումնասիրվող առարկաներին ավելանում են հումանիտար գիտությունները, այդ թվում՝ աշխարհագրությունը, պատմությունը և գրականությունը (անգլերենով), դիզայնը և տեխնոլոգիան, սննդի և սպառողական կրթությունը, նախագծային աշխատանքը: Կան նաև ընտրովի առարկաներ, որոնք շատ բազմազան են՝ համակարգչային գիտությունից մինչև դրամա: Ընդհանուր առմամբ՝ կարևոր դերակատարում ունեն անգլերենը, մայրենի լեզուն, մաթեմատիկան, բնական և հումանիտար գիտությունները:

 

«Ինտեգրված ծրագիրը» (6 տարի), որը տալիս է ԿԸՀ-ի A` բարդ (advanced) մակարդակ: Այստեղ առարկաների կազմն ու կառուցվածքը դպրոցից կախված խիստ տարբեր են: Եթե O մակարդակի ծրագիրը «ուղեգիր» է տալիս դեպի կրտսեր քոլեջ կամ Տեխնիկական կրթության ինստիտուտ (պոլիտեխնիկ), ապա A մակարդակի «Ինտեգրված ծրագիրը»՝ միանգամից դեպի համալսարան:

 

Գծ. 1. «Կրթության ընդհանուր» հավաստագրի մակարդակներն ու դրանք ապահովող դպրոցական հոսքերը Սինգապուրում

 

Նորմալ-ակադեմիական հոսքում դասավանդվում են նույն առարկաները, ինչ էքսպրես հոսքի «O մակարդակի ծրագրում», սակայն այստեղ ևս կան երկու ծրագրեր, որոնք ունեն տարբեր տևողություններ ու հեռանկարներ.

 

«N(A) (նորմալ-ակադեմիական) մակարդակի ծրագիրը» տևում է 4 տարի, սակայն հնարավոր չէ ընդունվել ո՛չ համալսարան, ո՛չ էլ պոլիտեխնիկ: Կարելի է միայն մասնակցել պոլիտեխնիկի կողմից իրականացվող տարբեր կրթական ծրագրերի կամ շարունակել կրթությունը միջնակարգ դպրոցի 5-րդ դասարանում և ստանալ հաջորդ՝ O մակարդակը:

 

«O մակարդակի ծրագիրը» 5-ամյա է, և կարելի է ընդունվել կրտսեր քոլեջ կամ Տեխնիկական կրթության ինստիտուտ (պոլիտեխնիկ):

 

Նորմալ-տեխնիկական հոսքում կա մի ծրագիր (4 տարի), որը տալիս է N(T) (նորմալ-տեխնիկական) մակարդակի հավաստագիր ստանալու հնարավորություն: Ուսումնասիրվում են նույն առարկաները, սակայն գլխավոր դերակատարում ունեցող առարկաների շարքում բնական ու հումանիտար գիտություններին փոխարինում են հասարակագիտությունն ու, իհարկե, համակարգչային գիտությունը: Նորմալ-տեխնիկական հոսքը ավարտողները ստանում են աշխատաշուկայում պահանջարկ ունեցող շատ հմտություններ, սակայն, ինչպես և N(A) մակարդակի դեպքում, չեն կարող միանգամից ընդունվել պոլիտեխնիկ կամ համալսարան:

 

Սինգապուրի կողմից դպրոցական կրթության ոլորտում կատարված ծախսերն ու ներդրված կայուն ջանքերն անարդյունք չեն եղել. սինգապուրցի 15-ամյա դպրոցականներն աշխարհի ամենախելացի պատանիներից են (գծ. 2): Ընդ որում՝ բրիտանական կրթության հետքի շնորհիվ այստեղ դպրոցականներին շատ չեն ծանրաբեռնում. դպրոցական տարին ունի 190 օր, իսկ դպրոցական օրն ունի ընդամենը 6 ժամ, ի տարբերություն, օրինակ, Չինաստանի, որտեղ երեխաները դպրոց են հաճախում տարեկան 240 օր, օրը՝ մոտավորապես 9.5 ժամ:

 

Գծ. 2. Սինգապուրցի դպրոցականների հավաքած միավորներն ու զբաղեցրած դիրքերը PISA-ի արդյունքներում (2009-2018թթ.)

 

Դպրոցական կրթության սինգապուրյան մոտեցումը շատ նման է Իսրայելի փորձին. երկուսն էլ գտնում են տաղանդների և նրանց դարձնում հանճար: Այս մոտեցմամբ պայմանավորված` Իսրայելում տուժում է միջին վիճակագրական աշակերտը, ով անտեսվելով՝ թուլանում է ու դրսևորում շատ ցածր ակադեմիական կատարողական (PISA-ում իսրայելցի երեխաները միշտ զբաղեցնում են 30-40-րդ տեղերը): Սակայն Սինգապուրը ճկուն հոսքային կրթաձևի ու երեխաների նկատմամբ անհատական մոտեցում ցուցաբերելու շնորհիվ հավասարակշռում է այդ երկու, առաջին հայացքից իրարամերժ, բայց իրականում համատեղելի մոտեցումները՝ տաղանդներին դարձնելով հանճար, առաջադեմներին՝ տաղանդավոր, իսկ թույլերին՝ առաջադեմ:

 

Այս թեմայով՝

2020-07-11  Թայվանի դպրոցական կրթությունը

2020-06-29  Հոնկոնգի դպրոցական կրթությունը

2020-06-15  Իսրայելի դպրոցական կրթությունը

2020-06-06  Ֆինլանդիայի դպրոցական կրթությունը

2020-05-23  Ճապոնիայի դպրոցական կրթությունը

2020-04-13  Չինաստանի դպրոցական կրթությունը

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-03-10
  • Փոփոխություններ և լրացումներ են իրականացվել կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ միջոցառման մեջ
  • 2021-03-09
  • Պարզեցվել է էքպրես բեռների տեղափոխման ընթացակարգը
  • 2021-02-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-02-23
  • 2020թ․ Հայաստանի տնտեսական աճը` -7.6 տոկոս
  • 2021-02-17
  • Հաշվարկային փաստաթղթերի քանակի և արտացոլված շրջանառության աճ․ ՊԵԿ
  • 2021-02-04
  • ՀՀ կառավարությունը տեղաբաշխել է 750 միլիոն դոլար ծավալով եվրապարտատոմսեր
  • 2021-02-02
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 5.5%
  • 2021-02-01
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-01-29
  • ԵԱՏՄ ազգային արժույթների դերը միջազգային հաշվարկներում
  • 2021-01-20
  • 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-01-15
  • Հայաստանի սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 3.7%
  • 2021-01-13
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-01-12
  • ԵԱԶԲ-ի աջակցությամբ AMX-ում կներդրվի առևտրային նոր համակարգ
  • 2021-01-12
  • 2021թ․ տնտեսական աճը Հայաստանում կկազմի 3,1%. ՀԲ
  • 2021-01-12
  • «Կոմիտաս-150» հուշադրամը` «Տարվա հուշադրամը» անվանակարգում
  • 2020-12-28
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7.2%
  • 2020-12-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 1.0 տոկոսային կետով. ԿԲ
  • 2020-12-04
  • Խնդրահարույց վարկերի աճը շատ ավելի փոքր է, քան պատմականորեն արձանագրվել է ցնցումների ժամանակ. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • Ներկայում և դիտարկելի ապագայում գնաճի անկառավարելի արագացման էական ռիսկեր չկան. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • 2019թ. Հայաստանում աղքատության մակարդակը գնահատվել է 26.4%։
  • 2020-11-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 6,7%
  • 2020-11-24
  • Կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականցնի գործառնություններ
  • 2020-09-25
  • Եվրահանձնաժողովը Covid-19-ի հետևանքները մեղմելու և դատական բարեփոխումների համար Հայաստանին կհատկացնի ընդհանուր 60 մլն եվրո
  • 2020-09-25
  • Հաստատվել է կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ ծրագիրը
  • 2020-09-24
  • ՀՀ ԿԲ նախագահի տեղակալ Ն․ Երիցյանի ելույթը խորհրդարանական լսումների ժամանակ
  • 2020-09-24
  • 2020 թվականի օգոստոսին` հուլիսի համեմատ աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 5 հազարով․ ՊԵԿ
  • 2020-09-22
  • Վարշավայի ֆոնդային բորսան մտադիր է ձեռք բերել Հայաստանի ֆոնդային բորսան
  • 2020-09-17
  • Ամփոփվել են պետական աջակցության 17-րդ միջոցառման 1-ին ու 2-րդ ծրագրերով դրամաշնորհային մրցույթների արդյունքները
  • 2020-09-17
  • «Համաշխարհային նորարարության համաթիվ 2020» զեկույցում Հայաստանը 3 տեղով բարելավել է իր դիրքը
  • 2020-09-16
  • Ֆինանսական վնասաբեր ծրագրերի գրոհները Հայաստանում ուժգնացել են
  • 2020-09-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը նվազեցվել է 0.25 տոկոսային կետով
  • 2020-09-10
  • Փոփոխություններ՝ պետական ռեգիստրի կողմից մատուցվող ծառայություններում
  • 2020-09-10
  • Մրցույթ COVID-19-ի դեմ պայքարում լավագույն թվային լուծումների համար
  • 2020-09-10
  • MasterCard-ը ԿԲ թվային արժույթի փորձարկման համար հարթակ է գործարկել
  • 2020-09-09
  • Անհրաժեշտ հմտությունները ըստ Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի
  • 2020-09-04
  • ՀՀ կենտրոնական բանկն ընդլայնել է հրապարակվող վիճակագրական տեղեկատվության ցանկը
  • 2020-08-31
  • IDBank-ը դոլարային պարտատոմսերի 2020 թվականի 2-րդ թողարկումն է իրականացրել
  • 2020-08-31
  • Համաշխարհային ավտոարտադրողները $250 մլրդ-ի եկամուտ են կորցրել
  • 2020-08-28
  • Ֆինանսների նախարարության հանրային հաշվետվությունը հարկային համակարգում իրականացված բարեփոխումների վերաբերյալ
  • 2020-08-28
  • Քննարկվել են համընդհանուր հայտարարագրման իրականացման մեխանիզմները
  • 2020-08-27
  • Կառավարությունը հաստատել է Կապսի ջրամբարի ծրագրի շրջանակում հողերի ձեռքբերման և վերաբնակեցման միջոցառումները
  • 2020-08-27
  • Հաստատվել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության զարգացման 2020-2024թթ․-ի ռազմավարությունը
  • 2020-08-21
  • ԱԱՀ-ի վճարման ժամկետը երեք տարով հետաձգելու արտոնություններ
  • 2020-08-20
  • Առաջատար բանկերի փորձը COVID-19-ի ընթացքում
  • 2020-08-18
  • Մեկնարկում է ՄԻԱՍԻՆ նախագիծը
  • 2020-08-14
  • Պետական օժանդակության 24-րդ միջոցառում
  • 2020-08-14
  • 22 միջոցառումներով շահառուներին հասանելի է դարձել ընդհանուր առմամբ 144,5 մլրդ դրամ
  • 2020-08-14
  • Կառավարությունը տրամադրել է հերթական արտոնությունները
  • 2020-08-13
  • Պետական օժանդակության 23-րդ ծրագիր
  • 2020-08-10
  • Կորոնավիրուսից տուժած 550 հազարից ավելի ֆիզիկական անձ օգտվել է վարկերի վերանայման հնարավորությունից
  • 2020-08-05
  • Գյուղոլորտում իրականացվող պետաջակցության ծրագրերի ընթացիկ արդյունքները
  • 2020-08-04
  • Հայաստանի ֆոնդային բորսայում ցուցակված պարտատոմսերն առաջին անգամ փոխցուցակվել են արտասահմանյան ֆոնդային բորսայում
  • 2020-08-04
  • Զգալի նվազել է պետության պարտքը տնտեսվարող սուբյեկտների նկատմամբ
  • 2020-08-03
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 21-րդ միջոցառման շահառու 12,857 տնտեսվարող ընդհանուր առմամբ ստացել է շուրջ 2.6 մլրդ դրամ
  • 2020-07-28
  • Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կդառնա խթանող՝ հակազդելով կորոնավիրուսի համավարակի (COVID-19) հետևանքներին
  • 2020-07-28
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն անփոփոխ՝ 4.50%
  • 2020-07-27
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ -7,5 տոկոս
  • 2020-07-27
  • Հյուրանոցային ոլորտում գործազրկությունը աննախադեպ է և գնալով աճում է
  • 2020-07-27
  • Համավարակի պատճառով առաջին դասարան գնալու պատրաստվող 40 միլիոն երեխա զրկվել է նախադպրոցական կրթությունից
  • 2020-07-24
  • Հեռահաղորդակցության չորս խոշոր խաղացողների հարկերը 47.8%-ով ավելացրել են առաջին կիսամյակում
  • 2020-07-23
  • Առաջինը տարածաշրջանում Հայփոստը գործարկում է դրամական փոխանցումների նոր համակարգ
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկել է 19-րդ հակաճգնաժամային միջոցառման հայտերի ընդունումը
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկում է մաքսային վարչարարության գնահատման ծրագիրը
  • 2020-07-23
  • ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը և PwC Արմենիան համատեղ հետազոտություն են կատարել կորոնավիրուսի վերաբերյալ
  • 2020-07-21
  • ԱՃԹՆ-ի խորհուրդը Հայաստանին շնորհել է ամենաբարձր գնահատականը
  • 2020-07-20
  • 2020թ. առաջին կիսամյակի 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2020-07-19
  • Պետական աջակցության 1-ին և 2-րդ ծրագրերով բավարարվել է 17331 վարկային հայտ, տրամադրվել՝ ավելի քան 82 մլրդ դրամ
  • 2020-07-19
  • Հայաստանը վերացրել է ԵԱՏՄ երկներից պետգնումներում մասնակցելու խոչընդոտները
  • 2020-07-16
  • ԱԺ-ն քննարկեց թվայնացման համար աշխատանքային գրքույկների ներկայացման ժամկետը երկարաձգելու հարցը
  • 2020-07-16
  • Բորսայում կայացավ 60 միլիարդ դրամ ծավալի պետական պարտատոմսերի աննախադեպ աճուրդ
  • 2020-07-09
  • Խմիչքի արտադրության ոլորտում կիրականացվի 1,6 մլրդ դրամի ներդրումային ծրագիր
  • 2020-07-09
  • ՊԵԿ-ն ամփոփում է 2020 թվականի 1-ին կիսամյակում ապահովված եկամուտները
  • 2020-07-07
  • Համավարակի պատճառով եվրոգոտու պետությունների ՀՆԱ-ի անկումը կկազմի 8,7 տոկոս
  • 2020-07-03
  • ԵԱՏՄ շրջանակում Հայաստանը մեկ տարով մաքսատուրքի արտոնություն է ստացել
  • 2020-07-03
  • 2019 թ. արձանագրված 7.6 տոկոս տնտեսական աճը լավ պաշար է 2020-ի համար
  • 2020-06-30
  • EBRD-ն ու UNWTO-ն կաջակցեն Հայաստանում զբոսաշրջության վերականգնմանը
  • 2020-06-30
  • ՀՀ-ը բարելավել է դիրքերը «Տնտեսական ազատության ինդեքսում»
  • 2020-06-28
  • 20 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի COVID-19-ից տուժած ՄՓՄՁ-ների ֆինանսավորմանը
  • 2020-06-25
  • Ազգային ժողովն ամբողջությամբ ընդունել է գույքահարկի նոր համակարգ սահմանող օրինագիծը
  • 2020-06-25
  • Պետական օժանդակության 22-րդ ծրագիր

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր