2020-07-01

Burger King․ McDonald’s-ի գլխավոր մրցակցի պատմությունը

Հեղինակ՝   Արտյոմ Աշիգով

Ֆիրմային ճաշատեսակներ, զանազան մենյու, հաճելի ժամանց ամբողջ ընտանիքով՝ այն ամենն է, ինչը կարող է առաջարկել Բուրգեր Քինգը (Burger King)։ Ընկերությունը անցել է վերելքներով և անկումներով բավական երկար ճանապարհ՝ մրցակցելով արագ սննդի առաջատար ընկերության՝ McDonald’s-ի  հետ։

 

Ընկերության հիմնադրման նախադրյալները

Երկրորդ աշխարհամարտի հետևանքները և դրան հաջորդող ճգնաժամը հաղթահարվեց, երբ ԱՄՆ-ում հասունանում էր ժողովրդագրական պայթյունը։ Ձեռներեցների մեծ մասը կանխատեսում էր ընտանեկան ռեստորանների առաջացումը և արագ տարածումը։ Ընտանեկան ռեստորանների գաղափարը կյանքի կոչեցին Ջեյմս Մքլեմորը և Դեվիդ Էդջերթոնը, ովքեր բացեցին Բուրգեր Քինգի առաջին ռեստորանը։

 

Ջեյմս Մքլեմորը մանրակրկտորեն ուսումնասիրեց արագ սննդի բիզնեսի կառավարման հիմքերը, համբուրգերների պատրաստման տեխնոլոգիան և սպասարկելու եղանակը Մքդոնալդսի օրինակով։ Այնուհետև նա հաջողությամբ ներդրեց այդ սկզբունքները սեփական ցանցի կետերում։ Ամուսնական զույգերի ուշադրությունը գրավելու համար հաստատության հիմնադիրները տրամադրում էին նաև դանակ և պատառաքաղ։ Սակայն դրանք պլաստմասսայից էին և այդքան էլ հարմար չէին օգտագործման համար։

 

 

Բրենդի ճանաչումը

Բուրգեր Քինգի պատմությունը մրցակիցներից զգալիորեն տարբերվում է իր բազմաթիվ անկումներով և թռիչքներով։ Ընկերությունն իր պատմության մեջ փոխել է 4 սեփականատեր։

 

1954 թվականին Մայամիում բացվեց Insta-Burger King ռեստորանը։ Այն իր տեսքով նման էր Մքդոնալդսին, սակայն առկա էին նաև զգալի տարբերություններ։ Հաստատությունում ապրանքների գները ֆիքսված էին և ավելի բարձր էին մրցակիցների համեմատ։ Եթե Մքդոնալդսում համբուրգերն արժեր 15 ցենտ, ապա Բուրգեր Քինգում այն 18 ցենտ էր։ Առանձնանում էր նաև ճաշատեսակների պատրաստման եղանակը։ Ընկերությունը կենտրոնանում էր տավարի մսի պատրաստման ժամանակ դրա սննդարար և վիտամինային արժեքների պահպանման վրա։ Դա ցույց էր տալիս Բուրգեր Քինգի հոգատար վերաբերմունքը հաճախորդների առողջության նկատմամբ։

 

3 տարի անց ընկերությունը իր մենյուում ավելացրեց նոր «վոպեր» ճաշատեսակը (անգլերեն whopper բառը նշանակում է չափազանց մեծ)։ Հսկայական համբուրգերը միանգամից սիրվեց հաճախորդների կողմից։ 1958 թվականից ընկերության տարածումը սկսեց կտրուկ աճի տեմպեր ընդունել։ Հաջողությունը ամրապնդելու համար հիմնադիրները որոշեցին տեսահոլովակ նկարահանել ընկերության և «վոպերի» մասին։ Դրանից հետո Բուրգեր Քինգը պարբերաբար գովազդներ նկարահանեց և հեռարձակեց տարբեր հայտնի հեռուստաալիքներով։ Յուրաքանչյուր նոր տեսահոլովակը զգալիորեն բարձրացրեց ընկերության վարկանիշը։

 

1959 թվականին բացվում է նոր ռեստորան Ֆլորիդայում։ Այնուհետև ղեկավարությունը որոշեց զբաղվել ֆրանչայզինգով [1]։ Ֆրանչայզինգն իրենց կարծիքով ռեստորանային ցանցի ընդլայնման ամենաէժան և արագ տարբերակն էր։ Եվ, իրոք, 8 տարվա ընթացքում Բուրգեր Քինգի ապրանքանիշի ներքո բացվեցին 274 նոր արագ սննդի կետեր։

 

 

Բուրգեր Քինգը և Pillsbury կորպորացիան

Ընկերության զարգացման հաջորդ կարևոր փուլը սեփականատիրոջ փոփոխությունն էր։ 1967 թվականին Բուրգեր Քինգը դարձավ Pillsbury կորպորացիայի սեփականությունը։ Գործարքի գինը կազմել էր 18 մլն դոլար։

 

Սեփականատիրոջ փոփոխությունը ուղեկցվեց նոր ռեստորանների ավելի արագ բացումներով։ Սակայն ղեկավարությունը, տարված լինելով միայն ֆրանչայզինգային պայմանագրերի վաճառքով, գրեթե լիովին մոռացել էր որակի և ծառայության մասին։ Գովազդային տեսահոլովակներում խոստացված կայունությունը, միջավայրի նույնությունը, արտադրության արժեքների հավասարությունը չէին պահպանվում ցանցի բոլոր կետերում։ Արդյունքում ընկերությունը սնանկացման եզրին էր։

 

Իրավիճակը հնարավոր դարձավ շտկել Մքդոնալդսի նախկին մենեջեր Դոնալդ Սմիթի շնորհիվ։ Ղեկավարությունը խոստացել էր նրան գործողությունների լրիվ ազատություն և ամենահամարձակ գաղափարների իրականացում ստեղծված իրավիճակից դուրս գալու համար։ Սմիթն ուժեղացրեց հսկողությունը սննդի կետերի նկատմամբ, ներդրեց չպլանավորված ստուգայցերը, ուղղեց բոլոր ջանքերը ռեստորանների ստանդարտացմանը։ 1974 թվականին ներդրվեց «Պատրաստիր ինքդ քեզ համար» նոր սկզբունքը։ Հաճախորդին հնարավորություն էր տրվում ինքնուրույն ընտրել համբուրգերին ավելացվող մյուս բաղադրամասերը։

 

Դոնալդի 10 տարվա աշխատանքի ընթացքում Բուրգեր Քինգը տարածվում է ամբողջ ԱՄՆ-ում և աշխարհի 30 երկրներում։ 1975 թվականին ընկերությունը ներդրեց «Քինգ Ավտո» սպասարկման համակարգը։ Այսուհետ վարորդները կարող էին պատվիրել սիրված ճաշատեսակները՝ չհեռանալով ավտոմեքենայից։ 1977 թվականին Բուրգեր Քինգը սկսեց պատվերի ստանալուց խաղալիքներ նվիրել հաճախորդներին։ Այս քայլը ավելի շատ հաճախորդներ բերեց ընկերությանը։ 1980 թվականին Սմիթը հեռացավ ընկերության ղեկավարի պաշտոնից, և Բուրգեր Քինգի գործերը սկսեցին վատթարանալ։

 

Նոր ղեկավարություն` նոր հայացքներ

1989 թվականին տեղի ունեցավ սեփականատիրոջ ևս մեկ փոփոխություն։ Այս անգամ բրենդի տիրապետման և օգտագործման իրավունքները անցան Grand Metropolitan անգլիական ընկերությանը։ Շարունակվեց ռեստորանների ընդլայնման գործունեությունը։ Սակայն եթե մինչ այդ հատուկ տարածք էր վարձակալվում ռեստորանի համար, ապա այս անգամ փոքրիկ սրճարանները ուղղակի ձևափոխվում էին Բուրգեր Քինգի ռեստորանների։ Այս քաղաքականության շնորհիվ 1990 թվականին Բուրգեր Քինգի ռեստորանների թիվը ավելացավ ևս 200-ով։

 

Նոր մենեջեր Բարրի Գիբսոնի օրոք ընկերությունը արագ բարելավում էր իր հեղինակությունը։ Այս տարիներին ակտիվ աշխատանք էր տարվում երեխաների ուշադրությունը գրավելու համար։ Նկարահանվեցին նոր գովազդներ բոլորին հայտնի մուլտհերոսներով, ստեղծվեց Բուրգեր Քինգի մանկական ակումբը։ Նորույթները ավելացրեցին հաճախորդների թիվը և նպաստեցին Բուրգեր Քինգի վարկանիշի բարձրացմանը։

 

1997 թվականին Grand Metropolitan-ը միավորվեց Guinness & Co իռլանդական ընկերության հետ․ ձևավորվեց Diageo ընկերությունը, որը զբաղվում էր խմիչքների արտադրությամբ։ Փոփոխությունը ազդեց նաև Բուրգեր Քինգի վրա։ Փոփոխվեց հաստատությունների դիզայնը, տարբերանշանը և ճաշատեսակների պատրաստման տեխնոլոգիան։ 2002 թվականին Բուրգեր Քինգը հետ են գնում Bain Capital Partners, Texas Pacific Group և Goldman Sachs Capital Partner ամերիկյան ընկերությունները։

 

Ընկերությունն այսօր

2010 թվականից Բուրգեր Քինգը պատկանում է 3G Capital միջազգային ներդրումային ընկերությանը։ 2019 թվականի տվյալներով՝ ընկերությունը ունի ավելի քան 18 հազար արագ սննդի կետեր և ամեն օր սպասարկում է ավելի քան 15 մլն հաճախորդի։ Վերջին 7 տարիների ընթացքում ընկերության ռեստորանների թիվը ավելացել է մոտ 5 հազարով, իսկ եկամուտները գերազանցել են 1,7 մլրդ դոլարը։

 

Արտադրության բարձր որակը, գեղեցիկ դիզայնը, հաճախորդների ներգրավման ակտիվ քաղաքականությունը թույլ են տվել Բուրգեր Քինգին զբաղեցնել բարձր դիրքեր արագ սննդի ոլորտում։ Մեծ թվով մասնագետներ կանխատեսում են բրենդի հաղթանակը ապագայում Մքդոնալդսի նկատմամբ։

 

Հաճախորդների բավարարվածության ինդեքսը, 2006-2019 թթ

 

Մրցակցությունը առաջատարի համար

Արագ սննդի ոլորտում Բուրգեր Քինգի գլխավոր մրցակիցը Մքդոնալդսն է։ Առաջատարի համար պայքարը երբեմն ստանում է դատական քաշքշուկների բնույթ։ Օրինակ, մեկ անգամ դա կապված էր Բուրգեր Քինգի գովազդի հետ։ Բուրգեր Քինգի նկարահանած գովազդում 6 տարեկան աղջիկը ասում էր, որ համբուրգերում մսի քանակությունը 20 տոկոսով ավելի է, քան Մքդոնալդսի մոտ։ Մքդոնալդսը դատական հայց էր ներկայացրել Բուրգեր Քինգի դեմ։ Արդյունքում դատարանը տուգանեց Բուրգեր Քինգին և գովազդային գործակալությանը։

 

Կորպորացիաներից յուրաքանչյուրը փորձում է զարմացնել հաճախորդներին մենյուում տարատեսակ նորույթներով և հետաքրքրել բոնուսներով։ Դեռևս 80-ականներին Բուրգեր Քինգը համոզում էր հաճախորդներին, որ իրենց ճաշատեսակները ավելի համեղ են, քանի որ պատրաստվում են գրիլ տեխնոլոգիայով, այլ ոչ թե սովորական թավայի վրա։

 

Տարբերությունը առկա է նաև խմիչքների մատակարարների հարցում։ Մքդոնալդսը իր հաճախորդներին առաջարկում է միայն Կոկա կոլա, իսկ Բուրգեր Քինգը՝ միայն Պեպսի։ Հետաքրքիրն այն է, որ խմիչքների գույները կարծես թե համապատասխանեցված են Մքդոնալդսի և Բուրգեր Քինգի գույներին։

 

Հաճախորդները սովորաբար առանձնացնում են տարբեր թերություններ յուրաքանչյուր ընկերությունում։ Օրինակ՝ Բուրգեր Քինգի հաճախորդները, ի տարբերություն Մքդոնալդսի, բողոքում են դանդաղ սպասարկումից, սակայն նշում են ճաշատեսակների համային բարձր հատկանիշները։ Մյուս կողմից Բուրգեր Քինգը, ինչպես և հիմնադրման ժամանակ, ավելի բարձր գներ է սահմանել իր ճաշատեսակների համար։ Սակայն սեփական արտադրանքի հետաքրքիր գովազդները, ակցիաները, համարձակ գաղափարները և երեխաների նկատմամբ հատուկ վերաբերմունքը վերջին տարիներին զգալիորեն բարձրացրել են Բուրգեր Քինգի վարկանիշը, ինչը չի կարելի ասել Մքդոնալդսի վերաբերյալ։

 

[1] Դա պայմանագիր է, որը հնարավորություն է տալիս դրա գնորդին զբաղվել որոշակի գործունեությամբ և ապրանքանշանի ներքո, որի տակ հանդես է գալիս ֆրանչայզինգի պայմանագրի վաճառող կողմը։ Ֆրանչայզինգի պայմանագրով վաճառող կողմը պարտավորվում է պարբերաբար օգնել և խորհրդատվություն տրամադրել գնորդին բիզնես գործունեություն ծավալելու ընթացքում։

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-03-10
  • Փոփոխություններ և լրացումներ են իրականացվել կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ միջոցառման մեջ
  • 2021-03-09
  • Պարզեցվել է էքպրես բեռների տեղափոխման ընթացակարգը
  • 2021-02-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-02-23
  • 2020թ․ Հայաստանի տնտեսական աճը` -7.6 տոկոս
  • 2021-02-17
  • Հաշվարկային փաստաթղթերի քանակի և արտացոլված շրջանառության աճ․ ՊԵԿ
  • 2021-02-04
  • ՀՀ կառավարությունը տեղաբաշխել է 750 միլիոն դոլար ծավալով եվրապարտատոմսեր
  • 2021-02-02
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 5.5%
  • 2021-02-01
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-01-29
  • ԵԱՏՄ ազգային արժույթների դերը միջազգային հաշվարկներում
  • 2021-01-20
  • 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-01-15
  • Հայաստանի սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 3.7%
  • 2021-01-13
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-01-12
  • ԵԱԶԲ-ի աջակցությամբ AMX-ում կներդրվի առևտրային նոր համակարգ
  • 2021-01-12
  • 2021թ․ տնտեսական աճը Հայաստանում կկազմի 3,1%. ՀԲ
  • 2021-01-12
  • «Կոմիտաս-150» հուշադրամը` «Տարվա հուշադրամը» անվանակարգում
  • 2020-12-28
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7.2%
  • 2020-12-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 1.0 տոկոսային կետով. ԿԲ
  • 2020-12-04
  • Խնդրահարույց վարկերի աճը շատ ավելի փոքր է, քան պատմականորեն արձանագրվել է ցնցումների ժամանակ. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • Ներկայում և դիտարկելի ապագայում գնաճի անկառավարելի արագացման էական ռիսկեր չկան. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • 2019թ. Հայաստանում աղքատության մակարդակը գնահատվել է 26.4%։
  • 2020-11-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 6,7%
  • 2020-11-24
  • Կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականցնի գործառնություններ
  • 2020-09-25
  • Եվրահանձնաժողովը Covid-19-ի հետևանքները մեղմելու և դատական բարեփոխումների համար Հայաստանին կհատկացնի ընդհանուր 60 մլն եվրո
  • 2020-09-25
  • Հաստատվել է կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ ծրագիրը
  • 2020-09-24
  • ՀՀ ԿԲ նախագահի տեղակալ Ն․ Երիցյանի ելույթը խորհրդարանական լսումների ժամանակ
  • 2020-09-24
  • 2020 թվականի օգոստոսին` հուլիսի համեմատ աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 5 հազարով․ ՊԵԿ
  • 2020-09-22
  • Վարշավայի ֆոնդային բորսան մտադիր է ձեռք բերել Հայաստանի ֆոնդային բորսան
  • 2020-09-17
  • Ամփոփվել են պետական աջակցության 17-րդ միջոցառման 1-ին ու 2-րդ ծրագրերով դրամաշնորհային մրցույթների արդյունքները
  • 2020-09-17
  • «Համաշխարհային նորարարության համաթիվ 2020» զեկույցում Հայաստանը 3 տեղով բարելավել է իր դիրքը
  • 2020-09-16
  • Ֆինանսական վնասաբեր ծրագրերի գրոհները Հայաստանում ուժգնացել են
  • 2020-09-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը նվազեցվել է 0.25 տոկոսային կետով
  • 2020-09-10
  • Փոփոխություններ՝ պետական ռեգիստրի կողմից մատուցվող ծառայություններում
  • 2020-09-10
  • Մրցույթ COVID-19-ի դեմ պայքարում լավագույն թվային լուծումների համար
  • 2020-09-10
  • MasterCard-ը ԿԲ թվային արժույթի փորձարկման համար հարթակ է գործարկել
  • 2020-09-09
  • Անհրաժեշտ հմտությունները ըստ Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի
  • 2020-09-04
  • ՀՀ կենտրոնական բանկն ընդլայնել է հրապարակվող վիճակագրական տեղեկատվության ցանկը
  • 2020-08-31
  • IDBank-ը դոլարային պարտատոմսերի 2020 թվականի 2-րդ թողարկումն է իրականացրել
  • 2020-08-31
  • Համաշխարհային ավտոարտադրողները $250 մլրդ-ի եկամուտ են կորցրել
  • 2020-08-28
  • Ֆինանսների նախարարության հանրային հաշվետվությունը հարկային համակարգում իրականացված բարեփոխումների վերաբերյալ
  • 2020-08-28
  • Քննարկվել են համընդհանուր հայտարարագրման իրականացման մեխանիզմները
  • 2020-08-27
  • Կառավարությունը հաստատել է Կապսի ջրամբարի ծրագրի շրջանակում հողերի ձեռքբերման և վերաբնակեցման միջոցառումները
  • 2020-08-27
  • Հաստատվել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության զարգացման 2020-2024թթ․-ի ռազմավարությունը
  • 2020-08-21
  • ԱԱՀ-ի վճարման ժամկետը երեք տարով հետաձգելու արտոնություններ
  • 2020-08-20
  • Առաջատար բանկերի փորձը COVID-19-ի ընթացքում
  • 2020-08-18
  • Մեկնարկում է ՄԻԱՍԻՆ նախագիծը
  • 2020-08-14
  • Պետական օժանդակության 24-րդ միջոցառում
  • 2020-08-14
  • 22 միջոցառումներով շահառուներին հասանելի է դարձել ընդհանուր առմամբ 144,5 մլրդ դրամ
  • 2020-08-14
  • Կառավարությունը տրամադրել է հերթական արտոնությունները
  • 2020-08-13
  • Պետական օժանդակության 23-րդ ծրագիր
  • 2020-08-10
  • Կորոնավիրուսից տուժած 550 հազարից ավելի ֆիզիկական անձ օգտվել է վարկերի վերանայման հնարավորությունից
  • 2020-08-05
  • Գյուղոլորտում իրականացվող պետաջակցության ծրագրերի ընթացիկ արդյունքները
  • 2020-08-04
  • Հայաստանի ֆոնդային բորսայում ցուցակված պարտատոմսերն առաջին անգամ փոխցուցակվել են արտասահմանյան ֆոնդային բորսայում
  • 2020-08-04
  • Զգալի նվազել է պետության պարտքը տնտեսվարող սուբյեկտների նկատմամբ
  • 2020-08-03
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 21-րդ միջոցառման շահառու 12,857 տնտեսվարող ընդհանուր առմամբ ստացել է շուրջ 2.6 մլրդ դրամ
  • 2020-07-28
  • Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կդառնա խթանող՝ հակազդելով կորոնավիրուսի համավարակի (COVID-19) հետևանքներին
  • 2020-07-28
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն անփոփոխ՝ 4.50%
  • 2020-07-27
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ -7,5 տոկոս
  • 2020-07-27
  • Հյուրանոցային ոլորտում գործազրկությունը աննախադեպ է և գնալով աճում է
  • 2020-07-27
  • Համավարակի պատճառով առաջին դասարան գնալու պատրաստվող 40 միլիոն երեխա զրկվել է նախադպրոցական կրթությունից
  • 2020-07-24
  • Հեռահաղորդակցության չորս խոշոր խաղացողների հարկերը 47.8%-ով ավելացրել են առաջին կիսամյակում
  • 2020-07-23
  • Առաջինը տարածաշրջանում Հայփոստը գործարկում է դրամական փոխանցումների նոր համակարգ
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկել է 19-րդ հակաճգնաժամային միջոցառման հայտերի ընդունումը
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկում է մաքսային վարչարարության գնահատման ծրագիրը
  • 2020-07-23
  • ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը և PwC Արմենիան համատեղ հետազոտություն են կատարել կորոնավիրուսի վերաբերյալ
  • 2020-07-21
  • ԱՃԹՆ-ի խորհուրդը Հայաստանին շնորհել է ամենաբարձր գնահատականը
  • 2020-07-20
  • 2020թ. առաջին կիսամյակի 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2020-07-19
  • Պետական աջակցության 1-ին և 2-րդ ծրագրերով բավարարվել է 17331 վարկային հայտ, տրամադրվել՝ ավելի քան 82 մլրդ դրամ
  • 2020-07-19
  • Հայաստանը վերացրել է ԵԱՏՄ երկներից պետգնումներում մասնակցելու խոչընդոտները
  • 2020-07-16
  • ԱԺ-ն քննարկեց թվայնացման համար աշխատանքային գրքույկների ներկայացման ժամկետը երկարաձգելու հարցը
  • 2020-07-16
  • Բորսայում կայացավ 60 միլիարդ դրամ ծավալի պետական պարտատոմսերի աննախադեպ աճուրդ
  • 2020-07-09
  • Խմիչքի արտադրության ոլորտում կիրականացվի 1,6 մլրդ դրամի ներդրումային ծրագիր
  • 2020-07-09
  • ՊԵԿ-ն ամփոփում է 2020 թվականի 1-ին կիսամյակում ապահովված եկամուտները
  • 2020-07-07
  • Համավարակի պատճառով եվրոգոտու պետությունների ՀՆԱ-ի անկումը կկազմի 8,7 տոկոս
  • 2020-07-03
  • ԵԱՏՄ շրջանակում Հայաստանը մեկ տարով մաքսատուրքի արտոնություն է ստացել
  • 2020-07-03
  • 2019 թ. արձանագրված 7.6 տոկոս տնտեսական աճը լավ պաշար է 2020-ի համար
  • 2020-06-30
  • EBRD-ն ու UNWTO-ն կաջակցեն Հայաստանում զբոսաշրջության վերականգնմանը
  • 2020-06-30
  • ՀՀ-ը բարելավել է դիրքերը «Տնտեսական ազատության ինդեքսում»
  • 2020-06-28
  • 20 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի COVID-19-ից տուժած ՄՓՄՁ-ների ֆինանսավորմանը
  • 2020-06-25
  • Ազգային ժողովն ամբողջությամբ ընդունել է գույքահարկի նոր համակարգ սահմանող օրինագիծը
  • 2020-06-25
  • Պետական օժանդակության 22-րդ ծրագիր

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր