Սահմանափակման տնտեսական հետևանքները

Աշխարհը արմատապես փոխվել է վերջին երկու ամսվա ընթացքում: Համավարակը զսպելու համար երկրների կիրառած սահմանափակումների և սոցիալական հեռավորության միջոցառումների հետևանքով աշխարհը հայտնվել է մեծ մեկուսացման մեջ: Այս գործընթացին հաջորդած տնտեսական ակտիվության անկման ուժգնությունն ու արագությունը նման չեն մեր կյանքում պատահած ցանկացած երևույթի: Դա նմանը չունեցող ճգնաժամ է, և առկա է զգալի անորոշություն մարդկանց կյանքի վրա համավարակի ունեցած ազդեցության վերաբերյալ։ Շատ բան կախված է վիրուսի համաճարակաբանությունից, կանխարգելման միջոցառումների արդյունավետությունից և թերապևտիկ միջոցների ու պատվաստանյութերի մշակումից, որոնք բոլորն էլ դժվար կանխատեսելի են:

 

Բացի այդ, շատ երկրներ այժմ բախվում են միաժամանակ մի քանի ճգնաժամերի` առողջապահության համակարգի ճգնաժամի, ֆինանսական ճգնաժամի և հումքային ապրանքների գների անկման, որոնք փոխազդում են բարդ մեխանիզմով: Քաղաքականություն մշակողներն աննախադեպ աջակցություն են ցուցաբերում տնային տնտեսություններին, ընկերություններին և ֆինանսական շուկաներին։ Չնայած դա կարևոր է տնտեսական ակտիվության արագ վերականգնման համար՝ առկա է զգալի անորոշություն մեկուսացումից երկրների դուրս գալուց հետո տնտեսական միջավայրի վերաբերյալ:

 

Ելնելով ենթադրություններից, որ համավարակի և դրա կանխարգելման միջոցառումների գագաթնակետը երկրների մեծ մասի համար այս տարվա երկրորդ եռամսյակում է, իսկ դրա նահանջը՝ տարվա երկրորդ կեսին, Արժույթի միջազգային հիմնադրամը կանխատեսում է, որ համաշխարհային տնտեսական աճը 2020 թվականին կնվազի մինչև -3 տոկոս: Դա 6,3 տոկոսային կետով ցածր է 2020թ․ հունվարի կանխատեսումից, որը շատ կարճ ժամանակահատվածում լուրջ վերանայում է: Ստեղծված իրավիճակն այս «Մեծ մեկուսացումը» դարձնում է ամենախորը անկումը 1929-33թթ․ Մեծ Ճգնաժամից հետո և շատ ավելի խորը, քան 2008-09թթ․ Համաշխարհային ֆինանսական ճգնաժամը:

 

Գծապատկեր 1․ Համաշխարհային տնտեսական անկումը, տոկոս

 

Արժույթի միջազգային հիմնադրամը ենթադրելով, որ համավարակը կմարի 2020 թվականի երկրորդ կեսին և որ ամբողջ աշխարհում իրականացվող միջոցառումներն արդյունավետ են ընկերությունների համատարած սնանկությունների, աշխատատեղերի տևական կորուստների և համակարգային ֆինանսական դժվարությունների կանխարգելման գործում, կանխատեսում է, որ համաշխարհային տնտեսությունը կաճի 2021 թ.-ին` մինչև 5,8%:

 

2021թ. այս վերականգնումը մասնակի է, քանի որ կանխատեսվում է, որ տնտեսական ակտիվության մակարդակը կմնա ցածր մինչ վիրուսի տարածումը 2021թ. համար արված կանխատեսումից: Համավարակային ճգնաժամի հետևանքով 2020 և 2021 թվականների ընթացքում համաշխարհային ՀՆԱ-ի ամբողջական կորուստը կարող է լինել մոտ 9 տրիլիոն դոլար, ավելին, քան Ճապոնիայի և Գերմանիայի տնտեսությունները միասին վերցրած:

 

Գծապատկեր 2․ Համաշխարհային ՀՆԱ-ի ամբողջական կորուստը

 

Սա իսկապես համաշխարհային ճգնաժամ է, քանի որ ոչ մի երկիր զերծ չի մնում դրանից: Հատկապես տուժել են այն երկրները, որոնց տնտեսություններն աճում են զբոսաշրջության, ճանապարհորդության, հյուրընկալության և զվարճանքի ոլորտների հաշվին: Զարգացող տնտեսությունները բախվում են լրացուցիչ մարտահրավերների՝ կապված կապիտալի հոսքերի խիստ կրճատման, արտարժույթի ճնշումների և աջակցության ավելի սահմանափակ ֆինանսական հնարավորությունների հետ: Ավելին, որոշ տնտեսություններ այս ճգնաժամի մեջ հայտնվեցին խոցելի վիճակում՝ թույլ աճով և պարտքի բարձր մակարդակով:

 

Մեծ ճգնաժամի ժամանակներից ի վեր առաջին անգամ անկում են ապրում ինչպես զարգացած, այնպես էլ զարգացող տնտեսությունները: Այս տարվա համար զարգացած տնտեսություններում անկումը կանխատեսվում է -6,1%: Զարգացող տնտեսությունների համար, որոնք ունեն զարգացած տնտեսությունները գերազանցող աճի մակարդակ, կանխատեսվում է, որ 2020 թվականին կունենան բացասական աճի տեմպեր՝ -1,0 տոկոս, և – 2,2 տոկոս, եթե բացառվի Չինաստանի աճը: Արժույթի միջազգային հիմնադրամը կանխատեսում է նաև, որ ավելի քան 170 երկրների համար կկրճատվեն մեկ շնչի հաշվով եկամուտները: Ակնկալվում է, որ և՛ զարգացած տնտեսությունները, և՛ զարգացող տնտեսությունները կվերականգնվեն 2021թ.։

 

 

Քաղաքականություն մշակողների կողմից արդեն իսկ ձեռնարկված միջոցառումները` ներառյալ վարկային երաշխիքները, իրացվելիության ապահովման մեխանիզմները, վարկերի վճարումների հետաձգումները, գործազրկության ընդլայնված ապահովագրությունը, նպաստները և հարկերի հետաձգումները, եղել են փրկարար օղակ տնային տնտեսությունների և բիզնեսի համար: Այս աջակցությունը պետք է շարունակվի համավարակի զսպման փուլում՝ նվազագույնի հասցնելու համար այն խնդիրները, որոնք կարող են ծագել այս ճգնաժամի հետևանքով ներդրումների և աշխատատեղերի կորուստներից:

 

Որոշում կայացնողները պետք է նաև պլանավորեն տնտեսական ակտիվության վերականգնումը: Քանի որ երբ սահմանափակման միջոցառումները չեղարկվեն, իրականացվող քաղաքականությունները պետք է արագորեն անցնեն դեպի պահանջարկը խթանելուն, ընկերություններին աջակցելուն: Իսկ պարտքերի մարումների հետաձգումը և պարտքերի վերակառուցումը հնարավոր է անհրաժեշտություն առաջանա շարունակել նաև վերականգնման փուլում:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-03-10
  • Փոփոխություններ և լրացումներ են իրականացվել կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ միջոցառման մեջ
  • 2021-03-09
  • Պարզեցվել է էքպրես բեռների տեղափոխման ընթացակարգը
  • 2021-02-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-02-23
  • 2020թ․ Հայաստանի տնտեսական աճը` -7.6 տոկոս
  • 2021-02-17
  • Հաշվարկային փաստաթղթերի քանակի և արտացոլված շրջանառության աճ․ ՊԵԿ
  • 2021-02-04
  • ՀՀ կառավարությունը տեղաբաշխել է 750 միլիոն դոլար ծավալով եվրապարտատոմսեր
  • 2021-02-02
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 5.5%
  • 2021-02-01
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-01-29
  • ԵԱՏՄ ազգային արժույթների դերը միջազգային հաշվարկներում
  • 2021-01-20
  • 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-01-15
  • Հայաստանի սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 3.7%
  • 2021-01-13
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-01-12
  • ԵԱԶԲ-ի աջակցությամբ AMX-ում կներդրվի առևտրային նոր համակարգ
  • 2021-01-12
  • 2021թ․ տնտեսական աճը Հայաստանում կկազմի 3,1%. ՀԲ
  • 2021-01-12
  • «Կոմիտաս-150» հուշադրամը` «Տարվա հուշադրամը» անվանակարգում
  • 2020-12-28
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7.2%
  • 2020-12-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 1.0 տոկոսային կետով. ԿԲ
  • 2020-12-04
  • Խնդրահարույց վարկերի աճը շատ ավելի փոքր է, քան պատմականորեն արձանագրվել է ցնցումների ժամանակ. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • Ներկայում և դիտարկելի ապագայում գնաճի անկառավարելի արագացման էական ռիսկեր չկան. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • 2019թ. Հայաստանում աղքատության մակարդակը գնահատվել է 26.4%։
  • 2020-11-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 6,7%
  • 2020-11-24
  • Կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականցնի գործառնություններ
  • 2020-09-25
  • Եվրահանձնաժողովը Covid-19-ի հետևանքները մեղմելու և դատական բարեփոխումների համար Հայաստանին կհատկացնի ընդհանուր 60 մլն եվրո
  • 2020-09-25
  • Հաստատվել է կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ ծրագիրը
  • 2020-09-24
  • ՀՀ ԿԲ նախագահի տեղակալ Ն․ Երիցյանի ելույթը խորհրդարանական լսումների ժամանակ
  • 2020-09-24
  • 2020 թվականի օգոստոսին` հուլիսի համեմատ աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 5 հազարով․ ՊԵԿ
  • 2020-09-22
  • Վարշավայի ֆոնդային բորսան մտադիր է ձեռք բերել Հայաստանի ֆոնդային բորսան
  • 2020-09-17
  • Ամփոփվել են պետական աջակցության 17-րդ միջոցառման 1-ին ու 2-րդ ծրագրերով դրամաշնորհային մրցույթների արդյունքները
  • 2020-09-17
  • «Համաշխարհային նորարարության համաթիվ 2020» զեկույցում Հայաստանը 3 տեղով բարելավել է իր դիրքը
  • 2020-09-16
  • Ֆինանսական վնասաբեր ծրագրերի գրոհները Հայաստանում ուժգնացել են
  • 2020-09-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը նվազեցվել է 0.25 տոկոսային կետով
  • 2020-09-10
  • Փոփոխություններ՝ պետական ռեգիստրի կողմից մատուցվող ծառայություններում
  • 2020-09-10
  • Մրցույթ COVID-19-ի դեմ պայքարում լավագույն թվային լուծումների համար
  • 2020-09-10
  • MasterCard-ը ԿԲ թվային արժույթի փորձարկման համար հարթակ է գործարկել
  • 2020-09-09
  • Անհրաժեշտ հմտությունները ըստ Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի
  • 2020-09-04
  • ՀՀ կենտրոնական բանկն ընդլայնել է հրապարակվող վիճակագրական տեղեկատվության ցանկը
  • 2020-08-31
  • IDBank-ը դոլարային պարտատոմսերի 2020 թվականի 2-րդ թողարկումն է իրականացրել
  • 2020-08-31
  • Համաշխարհային ավտոարտադրողները $250 մլրդ-ի եկամուտ են կորցրել
  • 2020-08-28
  • Ֆինանսների նախարարության հանրային հաշվետվությունը հարկային համակարգում իրականացված բարեփոխումների վերաբերյալ
  • 2020-08-28
  • Քննարկվել են համընդհանուր հայտարարագրման իրականացման մեխանիզմները
  • 2020-08-27
  • Կառավարությունը հաստատել է Կապսի ջրամբարի ծրագրի շրջանակում հողերի ձեռքբերման և վերաբնակեցման միջոցառումները
  • 2020-08-27
  • Հաստատվել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության զարգացման 2020-2024թթ․-ի ռազմավարությունը
  • 2020-08-21
  • ԱԱՀ-ի վճարման ժամկետը երեք տարով հետաձգելու արտոնություններ
  • 2020-08-20
  • Առաջատար բանկերի փորձը COVID-19-ի ընթացքում
  • 2020-08-18
  • Մեկնարկում է ՄԻԱՍԻՆ նախագիծը
  • 2020-08-14
  • Պետական օժանդակության 24-րդ միջոցառում
  • 2020-08-14
  • 22 միջոցառումներով շահառուներին հասանելի է դարձել ընդհանուր առմամբ 144,5 մլրդ դրամ
  • 2020-08-14
  • Կառավարությունը տրամադրել է հերթական արտոնությունները
  • 2020-08-13
  • Պետական օժանդակության 23-րդ ծրագիր
  • 2020-08-10
  • Կորոնավիրուսից տուժած 550 հազարից ավելի ֆիզիկական անձ օգտվել է վարկերի վերանայման հնարավորությունից
  • 2020-08-05
  • Գյուղոլորտում իրականացվող պետաջակցության ծրագրերի ընթացիկ արդյունքները
  • 2020-08-04
  • Հայաստանի ֆոնդային բորսայում ցուցակված պարտատոմսերն առաջին անգամ փոխցուցակվել են արտասահմանյան ֆոնդային բորսայում
  • 2020-08-04
  • Զգալի նվազել է պետության պարտքը տնտեսվարող սուբյեկտների նկատմամբ
  • 2020-08-03
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 21-րդ միջոցառման շահառու 12,857 տնտեսվարող ընդհանուր առմամբ ստացել է շուրջ 2.6 մլրդ դրամ
  • 2020-07-28
  • Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կդառնա խթանող՝ հակազդելով կորոնավիրուսի համավարակի (COVID-19) հետևանքներին
  • 2020-07-28
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն անփոփոխ՝ 4.50%
  • 2020-07-27
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ -7,5 տոկոս
  • 2020-07-27
  • Հյուրանոցային ոլորտում գործազրկությունը աննախադեպ է և գնալով աճում է
  • 2020-07-27
  • Համավարակի պատճառով առաջին դասարան գնալու պատրաստվող 40 միլիոն երեխա զրկվել է նախադպրոցական կրթությունից
  • 2020-07-24
  • Հեռահաղորդակցության չորս խոշոր խաղացողների հարկերը 47.8%-ով ավելացրել են առաջին կիսամյակում
  • 2020-07-23
  • Առաջինը տարածաշրջանում Հայփոստը գործարկում է դրամական փոխանցումների նոր համակարգ
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկել է 19-րդ հակաճգնաժամային միջոցառման հայտերի ընդունումը
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկում է մաքսային վարչարարության գնահատման ծրագիրը
  • 2020-07-23
  • ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը և PwC Արմենիան համատեղ հետազոտություն են կատարել կորոնավիրուսի վերաբերյալ
  • 2020-07-21
  • ԱՃԹՆ-ի խորհուրդը Հայաստանին շնորհել է ամենաբարձր գնահատականը
  • 2020-07-20
  • 2020թ. առաջին կիսամյակի 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2020-07-19
  • Պետական աջակցության 1-ին և 2-րդ ծրագրերով բավարարվել է 17331 վարկային հայտ, տրամադրվել՝ ավելի քան 82 մլրդ դրամ
  • 2020-07-19
  • Հայաստանը վերացրել է ԵԱՏՄ երկներից պետգնումներում մասնակցելու խոչընդոտները
  • 2020-07-16
  • ԱԺ-ն քննարկեց թվայնացման համար աշխատանքային գրքույկների ներկայացման ժամկետը երկարաձգելու հարցը
  • 2020-07-16
  • Բորսայում կայացավ 60 միլիարդ դրամ ծավալի պետական պարտատոմսերի աննախադեպ աճուրդ
  • 2020-07-09
  • Խմիչքի արտադրության ոլորտում կիրականացվի 1,6 մլրդ դրամի ներդրումային ծրագիր
  • 2020-07-09
  • ՊԵԿ-ն ամփոփում է 2020 թվականի 1-ին կիսամյակում ապահովված եկամուտները
  • 2020-07-07
  • Համավարակի պատճառով եվրոգոտու պետությունների ՀՆԱ-ի անկումը կկազմի 8,7 տոկոս
  • 2020-07-03
  • ԵԱՏՄ շրջանակում Հայաստանը մեկ տարով մաքսատուրքի արտոնություն է ստացել
  • 2020-07-03
  • 2019 թ. արձանագրված 7.6 տոկոս տնտեսական աճը լավ պաշար է 2020-ի համար
  • 2020-06-30
  • EBRD-ն ու UNWTO-ն կաջակցեն Հայաստանում զբոսաշրջության վերականգնմանը
  • 2020-06-30
  • ՀՀ-ը բարելավել է դիրքերը «Տնտեսական ազատության ինդեքսում»
  • 2020-06-28
  • 20 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի COVID-19-ից տուժած ՄՓՄՁ-ների ֆինանսավորմանը
  • 2020-06-25
  • Ազգային ժողովն ամբողջությամբ ընդունել է գույքահարկի նոր համակարգ սահմանող օրինագիծը
  • 2020-06-25
  • Պետական օժանդակության 22-րդ ծրագիր

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր