Կրթությունը որպես տնտեսական զարգացման գործոն

Մենք բոլորս հավասար իրավունքներով ենք ծնվում, սակայն, ոչ միանման հնարավորություններով: Ոմանք ծնվում են հարուստ ընտանիքներում, ոմանք` ծայրահեղ աղքատ ընտանիքներում: Ոմանք մեծանում են քաղաքական անկայունության և պատերազմական իրավիճակում գտնվող պայմաններում, մյուսներն իրենց ամբողջ կյանքում շահում են սոցիալական կայունությունից:

 

Պայմանները և սոցիալական միջավայրը, որոնք մեզ տրվում են մեր ծնվելուց հետո, նույնքան պատահական են, որքան շահումների խաղարկությունը, սակայն դրանք որոշում են մեր ապրելակերպի ելակետային դիրքը՝ ազդելով ոչ միայն մեզ հասանելի հնարավորությունների վրա, այլև սոցիալական և էմոցիոնալ կապիտալի վրա, որն անհրաժեշտ է ճանապարհ հարթելու համար: «Ուղղությունը, որում սկսվում է մարդու կրթությունը, կորոշի նրա ապագա կյանքը», ասել է Սոկրատեսը Պլատոնի «Պետության» Ադեիմանտուսում: Անշուշտ, կրթությունը կյանքի ընթացքում անհատի առաջընթացի անկյունաքարն է:

 

Բացի արդարացի բարոյական և էթիկական հիմքերից, որով ձևավորվում է արդարության նկատմամբ պահանջարկը, գոյություն ունեն նաև ներառական հասարակության տնտեսական և սոցիալական օգուտներ: Բարձրագույն կրթություն ստանալը հանգեցնում է ավելի բարձր հմտությունների ձեռքբերման, որն էլ հանգեցնում է բարձր եկամուտ ստանալու հավանականության մեծացման: Կրթության որակը կարող է լինել երկրի տնտեսական բարգավաճման ուժեղ հիմք: «Տուր մարդուն ձուկ և նա կուտի այն մեկ օրում: Սովորեցրու մարդուն ձուկ բռնել, և նա կսնվի ամբողջ կյանքում», ասել է հնագույն չինական փիլիսոփա և գրող, դաոցիզմի հիմնադիր Լաոզին (Լաո-Ցզի): Կրթության ոլորտում պետությունն է, որ պետք է ստեղծի այդ հնարավորությունը և հավասարությունը:

 

21-րդ դարում կրթությունը, հմտությունները և գիտելիքների ձեռքբերումը դարձել են մարդու և ազգի արտադրողականության որոշիչ գործոններից: 21-րդ դարը նույնիսկ կարելի է անվանել «Մարդկային կապիտալի դարաշրջան», քանի որ երկրների կյանքի որակը որոշող հիմնական գործոնը հանդիսանում է այն՝ ինչքանով են այդ երկրները հաջողում գիտելիքի և հմտությունների զարգացման ու օգտագործման մեջ: Եվ այս դարաշրջանում բարգավաճման համար հիմնական ռազմավարական ռեսուրսը գիտելիքն է: Բոլոր խնդիրների լուծումը, որին բախվում է կառավարությունը` առողջություն, ներդրումային միջավայր, էներգետիկա, քաղաքների զարգացում և այլն, կախված է նոր գիտելիքի ստեղծումից և օգտագործումից:

 

Երկրները, որոնք ունեն տնտեսական զարգացածության և բնակչության կենսամակարդակի բարձր մակարդակ, աչքի են ընկնում իրենց արդյունավետ և կայացած կրթական համակարգով, ինչպես նաև կրթության ոլորտում պետության թիրախավորված քաղաքականությամբ: Երկրների մեծամասնությունը պետական միջամտության միջոցով փորձում է բարձրացնել կրթության մեջ ներգրավված անձանց թիվը: Օրինակ, ՌԴ-ում գրանցված աշխատող ծնողները, ովքեր վճարել են իրենց երեխաների ուսման համար, կարող են իրենց վճարած եկամտային հարկից հետ ստանալ ուսման վարձի մինչև 13%-ը (ուսանողները, ովքեր վճարում են իրենց սեփական ուսման համար, նույնպես օգտվում են այս արտոնությունից որոշ սահմանափակումներով): ԱՄՆ-ում գոյություն ունեն պետական և մասնավոր դրամաշնորհներ, հարկային արտոնություններ, նվազեցումներ և խնայողական պլաններ, որոնք կարող են օգնել հարկատուներին հոգալու բարձրագույն կրթության ծախսերը:

 

Բացի այդ, բոլոր զարգացած երկրներում հատուկ տեղ է հատկացված ուսուցիչներին և դասախոսներին: Ուսուցիչը աշխատում է ամենապատասխանատու խնդրի վրա․ նա ձևավորում է մարդուն, «նախագծում է» մարդկային հոգին և միտքը: Ուսուցչի նկատմամբ պետության վերաբերմունքը պետական քաղաքականություն է, որը վկայում է կամ պետության ուժի կամ նրա թուլության մասին:

 

Ճապոնիան տնտեսական բարձր ցուցանիշներով երկիր է և աշխարհի լավագույն կրթական համակարգն ունեցող երկրների տասնյակում է: 2015թ. միջազգային ուսանողների գնահատման ծրագրով (PISA) 15 տարեկան Ճապոնիայի ուսանողներն առաջին տեղն են զբաղեցրել գիտության, մաթեմատիկայի և ընթերցանության մեջ: 2012թ. մեծահասակների հմտությունների դիտարկման համատեքստում Ճապոնիայում մեծահասակներն ունեին գրագիտության և հաշվարկային հմտությունների ամենաբարձր մակարդակը: Եվ երբ Ճապոնիայի վարչապետին հարցրեցին՝ ինչպես են տեխնոլոգիայի և գիտության մեջ հասել առաջավոր դիրքի, նա պատասխանել է. «Ուսուցչին տվել ենք կայսեր չափ պաշտամունք, պատգամավորի չափ աշխատավարձ, նախարարի չափ լիազորություն»:

 

Սինգապուրում ևս ուսուցչի և դասախոսի մասնագիտությունն ամենահարգվածներից և ամենահայտնիներից է: Սինգապուրը մշակել է մոդել, որում ուսուցիչն ընկալվում է որպես «թանկարժեք քար»:

 

2018թ. առաջին դասարան ընդունված երեխաները երիտասարդ են լինելու 2030թ․-ին և հանդիպելու են խնդիրների, որոնք դժվար է կանխատեսել այս պահին: Դպրոցները պետք է երեխաներին պատրաստեն աշխատատեղերին, որոնք դեռևս գոյություն չունեն, տեխնոլոգիաներին, որոնք դեռևս ստեղծված չեն, և խնդիրներին, որոնք դեռևս կանխատեսված չեն:

 

ՀՀ-ում կրթության դերի, մակարդակի, որակի բարձրացումը և ներառական հասարակություն ունենալը պետք է դառնա պետական քաղաքականության հիմնական ուղղություններից մեկը:

 

Կրթության նկատմամբ հանրության վերաբերմունքը պետք է փոխվի պետության կողմից նպատակադրված քաղաքականության միջոցով և կրթության նկատմամբ վերաբերմունքը պետք է դառնա ազգի մշակութային տարրը:

Դիտվել է՝ * անգամ

Լրահոս

  • 2021-03-10
  • Փոփոխություններ և լրացումներ են իրականացվել կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ միջոցառման մեջ
  • 2021-03-09
  • Պարզեցվել է էքպրես բեռների տեղափոխման ընթացակարգը
  • 2021-02-26
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-02-23
  • 2020թ․ Հայաստանի տնտեսական աճը` -7.6 տոկոս
  • 2021-02-17
  • Հաշվարկային փաստաթղթերի քանակի և արտացոլված շրջանառության աճ․ ՊԵԿ
  • 2021-02-04
  • ՀՀ կառավարությունը տեղաբաշխել է 750 միլիոն դոլար ծավալով եվրապարտատոմսեր
  • 2021-02-02
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը 5.5%
  • 2021-02-01
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7,5%
  • 2021-01-29
  • ԵԱՏՄ ազգային արժույթների դերը միջազգային հաշվարկներում
  • 2021-01-20
  • 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2021-01-15
  • Հայաստանի սպառողական շուկայում 12-ամսյա գնաճը կազմել է 3.7%
  • 2021-01-13
  • ՀՀ կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականացնի գործառնություններ
  • 2021-01-12
  • ԵԱԶԲ-ի աջակցությամբ AMX-ում կներդրվի առևտրային նոր համակարգ
  • 2021-01-12
  • 2021թ․ տնտեսական աճը Հայաստանում կկազմի 3,1%. ՀԲ
  • 2021-01-12
  • «Կոմիտաս-150» հուշադրամը` «Տարվա հուշադրամը» անվանակարգում
  • 2020-12-28
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 7.2%
  • 2020-12-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը բարձրացվել է 1.0 տոկոսային կետով. ԿԲ
  • 2020-12-04
  • Խնդրահարույց վարկերի աճը շատ ավելի փոքր է, քան պատմականորեն արձանագրվել է ցնցումների ժամանակ. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • Ներկայում և դիտարկելի ապագայում գնաճի անկառավարելի արագացման էական ռիսկեր չկան. ԿԲ
  • 2020-12-03
  • 2019թ. Հայաստանում աղքատության մակարդակը գնահատվել է 26.4%։
  • 2020-11-25
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ – 6,7%
  • 2020-11-24
  • Կենտրոնական բանկը ՀՀ արտարժութային շուկայում կիրականցնի գործառնություններ
  • 2020-09-25
  • Եվրահանձնաժողովը Covid-19-ի հետևանքները մեղմելու և դատական բարեփոխումների համար Հայաստանին կհատկացնի ընդհանուր 60 մլն եվրո
  • 2020-09-25
  • Հաստատվել է կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 25-րդ ծրագիրը
  • 2020-09-24
  • ՀՀ ԿԲ նախագահի տեղակալ Ն․ Երիցյանի ելույթը խորհրդարանական լսումների ժամանակ
  • 2020-09-24
  • 2020 թվականի օգոստոսին` հուլիսի համեմատ աշխատատեղերն ավելացել են շուրջ 5 հազարով․ ՊԵԿ
  • 2020-09-22
  • Վարշավայի ֆոնդային բորսան մտադիր է ձեռք բերել Հայաստանի ֆոնդային բորսան
  • 2020-09-17
  • Ամփոփվել են պետական աջակցության 17-րդ միջոցառման 1-ին ու 2-րդ ծրագրերով դրամաշնորհային մրցույթների արդյունքները
  • 2020-09-17
  • «Համաշխարհային նորարարության համաթիվ 2020» զեկույցում Հայաստանը 3 տեղով բարելավել է իր դիրքը
  • 2020-09-16
  • Ֆինանսական վնասաբեր ծրագրերի գրոհները Հայաստանում ուժգնացել են
  • 2020-09-15
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը նվազեցվել է 0.25 տոկոսային կետով
  • 2020-09-10
  • Փոփոխություններ՝ պետական ռեգիստրի կողմից մատուցվող ծառայություններում
  • 2020-09-10
  • Մրցույթ COVID-19-ի դեմ պայքարում լավագույն թվային լուծումների համար
  • 2020-09-10
  • MasterCard-ը ԿԲ թվային արժույթի փորձարկման համար հարթակ է գործարկել
  • 2020-09-09
  • Անհրաժեշտ հմտությունները ըստ Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի
  • 2020-09-04
  • ՀՀ կենտրոնական բանկն ընդլայնել է հրապարակվող վիճակագրական տեղեկատվության ցանկը
  • 2020-08-31
  • IDBank-ը դոլարային պարտատոմսերի 2020 թվականի 2-րդ թողարկումն է իրականացրել
  • 2020-08-31
  • Համաշխարհային ավտոարտադրողները $250 մլրդ-ի եկամուտ են կորցրել
  • 2020-08-28
  • Ֆինանսների նախարարության հանրային հաշվետվությունը հարկային համակարգում իրականացված բարեփոխումների վերաբերյալ
  • 2020-08-28
  • Քննարկվել են համընդհանուր հայտարարագրման իրականացման մեխանիզմները
  • 2020-08-27
  • Կառավարությունը հաստատել է Կապսի ջրամբարի ծրագրի շրջանակում հողերի ձեռքբերման և վերաբնակեցման միջոցառումները
  • 2020-08-27
  • Հաստատվել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության զարգացման 2020-2024թթ․-ի ռազմավարությունը
  • 2020-08-21
  • ԱԱՀ-ի վճարման ժամկետը երեք տարով հետաձգելու արտոնություններ
  • 2020-08-20
  • Առաջատար բանկերի փորձը COVID-19-ի ընթացքում
  • 2020-08-18
  • Մեկնարկում է ՄԻԱՍԻՆ նախագիծը
  • 2020-08-14
  • Պետական օժանդակության 24-րդ միջոցառում
  • 2020-08-14
  • 22 միջոցառումներով շահառուներին հասանելի է դարձել ընդհանուր առմամբ 144,5 մլրդ դրամ
  • 2020-08-14
  • Կառավարությունը տրամադրել է հերթական արտոնությունները
  • 2020-08-13
  • Պետական օժանդակության 23-րդ ծրագիր
  • 2020-08-10
  • Կորոնավիրուսից տուժած 550 հազարից ավելի ֆիզիկական անձ օգտվել է վարկերի վերանայման հնարավորությունից
  • 2020-08-05
  • Գյուղոլորտում իրականացվող պետաջակցության ծրագրերի ընթացիկ արդյունքները
  • 2020-08-04
  • Հայաստանի ֆոնդային բորսայում ցուցակված պարտատոմսերն առաջին անգամ փոխցուցակվել են արտասահմանյան ֆոնդային բորսայում
  • 2020-08-04
  • Զգալի նվազել է պետության պարտքը տնտեսվարող սուբյեկտների նկատմամբ
  • 2020-08-03
  • Կորոնավիրուսի տնտեսական հետևանքների չեզոքացման 21-րդ միջոցառման շահառու 12,857 տնտեսվարող ընդհանուր առմամբ ստացել է շուրջ 2.6 մլրդ դրամ
  • 2020-07-28
  • Հարկաբյուջետային քաղաքականությունը կդառնա խթանող՝ հակազդելով կորոնավիրուսի համավարակի (COVID-19) հետևանքներին
  • 2020-07-28
  • Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքն անփոփոխ՝ 4.50%
  • 2020-07-27
  • Տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը՝ -7,5 տոկոս
  • 2020-07-27
  • Հյուրանոցային ոլորտում գործազրկությունը աննախադեպ է և գնալով աճում է
  • 2020-07-27
  • Համավարակի պատճառով առաջին դասարան գնալու պատրաստվող 40 միլիոն երեխա զրկվել է նախադպրոցական կրթությունից
  • 2020-07-24
  • Հեռահաղորդակցության չորս խոշոր խաղացողների հարկերը 47.8%-ով ավելացրել են առաջին կիսամյակում
  • 2020-07-23
  • Առաջինը տարածաշրջանում Հայփոստը գործարկում է դրամական փոխանցումների նոր համակարգ
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկել է 19-րդ հակաճգնաժամային միջոցառման հայտերի ընդունումը
  • 2020-07-23
  • Մեկնարկում է մաքսային վարչարարության գնահատման ծրագիրը
  • 2020-07-23
  • ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը և PwC Արմենիան համատեղ հետազոտություն են կատարել կորոնավիրուսի վերաբերյալ
  • 2020-07-21
  • ԱՃԹՆ-ի խորհուրդը Հայաստանին շնորհել է ամենաբարձր գնահատականը
  • 2020-07-20
  • 2020թ. առաջին կիսամյակի 1000 խոշոր հարկ վճարողները
  • 2020-07-19
  • Պետական աջակցության 1-ին և 2-րդ ծրագրերով բավարարվել է 17331 վարկային հայտ, տրամադրվել՝ ավելի քան 82 մլրդ դրամ
  • 2020-07-19
  • Հայաստանը վերացրել է ԵԱՏՄ երկներից պետգնումներում մասնակցելու խոչընդոտները
  • 2020-07-16
  • ԱԺ-ն քննարկեց թվայնացման համար աշխատանքային գրքույկների ներկայացման ժամկետը երկարաձգելու հարցը
  • 2020-07-16
  • Բորսայում կայացավ 60 միլիարդ դրամ ծավալի պետական պարտատոմսերի աննախադեպ աճուրդ
  • 2020-07-09
  • Խմիչքի արտադրության ոլորտում կիրականացվի 1,6 մլրդ դրամի ներդրումային ծրագիր
  • 2020-07-09
  • ՊԵԿ-ն ամփոփում է 2020 թվականի 1-ին կիսամյակում ապահովված եկամուտները
  • 2020-07-07
  • Համավարակի պատճառով եվրոգոտու պետությունների ՀՆԱ-ի անկումը կկազմի 8,7 տոկոս
  • 2020-07-03
  • ԵԱՏՄ շրջանակում Հայաստանը մեկ տարով մաքսատուրքի արտոնություն է ստացել
  • 2020-07-03
  • 2019 թ. արձանագրված 7.6 տոկոս տնտեսական աճը լավ պաշար է 2020-ի համար
  • 2020-06-30
  • EBRD-ն ու UNWTO-ն կաջակցեն Հայաստանում զբոսաշրջության վերականգնմանը
  • 2020-06-30
  • ՀՀ-ը բարելավել է դիրքերը «Տնտեսական ազատության ինդեքսում»
  • 2020-06-28
  • 20 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի COVID-19-ից տուժած ՄՓՄՁ-ների ֆինանսավորմանը
  • 2020-06-25
  • Ազգային ժողովն ամբողջությամբ ընդունել է գույքահարկի նոր համակարգ սահմանող օրինագիծը
  • 2020-06-25
  • Պետական օժանդակության 22-րդ ծրագիր

    Ամենաընթերցված

    7 օր 30 օր